| Ders Dili |
Türkçe |
| Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
| Öğretim Elemanları |
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU TAŞDELEN |
| Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| Dersin Önkoşulları |
Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
| Önerilen Dersler |
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
| Okuma Listesi |
Ezgi, S. (1935). Nazari, ameli Türk musikisi (C. I-V). İstanbul: Belediye Konservatuarı Yayınları.Karadeniz, E. (1983). Türk musikisinin nazariye ve esasları. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.Abdülbâkî Nâsır Dede. (2006). Tedkîk ü tahkîk (Y. Tura, Çev.). İstanbul: Pan Yayıncılık.Popescu-Judetz, E., & Sirli, A. A. (2000). Sources of 18th century music. İstanbul: Pan Yayıncılık.Popescu-Judetz, E. (1998). Kevseri Mecmuası üstüne karşılaştırmalı bir inceleme (B. Aksoy, Ed. & Çev.). İstanbul: Pan Yayıncılık.Erguner, S. (1991). Kutb-i Nâyi Osman Dede ve Rabt-ı Tâbirât-ı Mûsikî (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul. |
| Değerlendirme |
Ara sınav ve dönem sonu sınavı |
| Staj & Uygulama |
Staj uygulaması gerekli görülmemektedir. |
| Katalog İçeriği |
Temel Kavramlar: 18. yy’da Türk Müziği çalışmaları; Kantemiroğlu edvarının incelenmesi: Kantemiroğlu müzik yazısı, eserlerin incelenmesi, Kevseri Mecmuası ve Kantemiroğlu Edvarı arasındaki benzerlikler ve farklılıklar, Nayi Osman Dede ve eserleri; III.Selim ekolü, Dönemin müzik teorisi kitapları, Makam terkipleri, Müzik yazısı sistemleri; Şeyhülislam Esad Efendi ve Atrabül Âsâr; Batılılaşma hareketlerinin Türk Müziği üzerindeki yansımaları ve müzik teorisine etkileri, Tanburi Cemil Bey ve Rehber-i Musiki; 20. yüzyıl Türk Müziği teorisi çalışmaları: Rauf Yekta, Arel-Ezgi-Uzdilek sistemleri; 20. yüzyıldaki farklı sistem ve teorilerin incelenmesi. |