Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Sosyoloji Anabilim Dalı
  • Sosyoloji Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sosyal Bilim Araştırmalarında Yöntemsel Tartışmalar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sosyal Bilim Araştırmalarında Yöntemsel Tartışmalar SOS592 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. YAVUZ AKBULUT
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders çevrim içi ortamda gerçekleştirilecektir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler
Okuma Listesi • Andrade C. (2021). HARKing, cherry-picking, p-hacking, fishing expeditions, and data dredging and mining as questionable research practices. The Journal of Clinical Psychiatry, 82(1), 20f13804. https://doi.org/10.4088/JCP.20f13804 • Ataman, E., Çağlar, O. C., & Kırkıcı, B. (2021). Dilbilim araştırmalarında açık bilim. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 32(2), 149-175. https://doi.org/10.18492/dad.936072• Bartlett, J. E., Kotrlik, J. W., & Higgins, C. C. (2001). Organizational research: Determining appropriate sample size in survey research. Information Technology, Learning, and Performance Journal, 19(1), 43-50.• Benjamin, D. J., Berger, J. O., Johannesson, M., Nosek, B. A., Wagenmakers, E. J., Berk, R., ... & Johnson, V. E. (2018). Redefine statistical significance. Nature Human Behaviour, 2(1), 6-10. https://doi.org/10.1038/s41562-017-0189-z • Boateng, G. O., Neilands, T. B., Frongillo, E. A., Melgar-Quiñonez, H. R., & Young, S. L. (2018). Best practices for developing and validating scales for health, social, and behavioral research: a primer. Frontiers in Public Health, 6, 149. https://doi.org/10.3389/fpubh.2018.00149• Celik, E., Gedik, N., Karaman, G., Demirel, T., & Goktas, Y. (2014). Mistakes encountered in manuscripts on education and their effects on journal rejections. Scientometrics, 98, 1837-1853. https://doi.org/10.1007/s11192-013-1137-y • Coşkun, R. (2023). Türkiye’de sosyal bilimlerde yöntem sorunları: 1930-2000 arasında yazılmış araştırma yöntemleri kitaplarının eleştirel bir incelemesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(Özel Sayı), 185-218. https://doi.org/10.18037/ausbd.1311959• Erdoğan, İ. (2001). Sosyal bilimlerde pozitivist-ampirik akademik araştırmaların, tasarım ve yöntem sorunları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 119-134. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1001974 • Erdoğan, İ. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Sorunlar ve çözümler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/20332 • Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A. G., & Buchner, A. (2007). G* Power 3: A flexible statistical power analysis program for the social, behavioral, and biomedical sciences. Behavior Research Methods, 39(2), 175-191. https://doi.org/10.3758/BF03193146 • Guest, G., Namey, E., & Chen, M. (2020). A simple method to assess and report thematic saturation in qualitative research. PloS one, 15(5), e0232076. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0232076 • Hammer, D., & Berland, L. K. (2014). Confusing claims for data: A critique of common practices for presenting qualitative research on learning. Journal of the Learning Sciences, 23(1), 37-46. https://doi.org/10.1080/10508406.2013.802652 • Heggestad, E. D., Scheaf, D. J., Banks, G. C., Monroe Hausfeld, M., Tonidandel, S., & Williams, E. B. (2019). Scale adaptation in organizational science research: A review and best-practice recommendations. Journal of Management, 45(6), 2596-2627. https://doi.org/10.1177/0149206319850280• Huck, S. W. (2012). Reading statistics and research. Pearson.• Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30 (3), 607-610. https://doi.org/10.1177/001316447003000308• López, X., Valenzuela, J., Nussbaum, M., & Tsai, C.-C. (2015). Some recommendations for the reporting of quantitative studies [Editorial]. Computers & Education, 91, 106–110. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.09.010• Rosenthal, R. (1979). The file drawer problem and tolerance for null results. Psychological Bulletin, 86(3), 638–641. https://doi.org/10.1037/0033-2909.86.3.638• Twining, P., Heller, R. S., Nussbaum, M., & Tsai, C. C. (2017). Some guidance on conducting and reporting qualitative studies. Computers & Education, 106, A1-A9. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2016.12.002
Değerlendirme 1 Ara sınav (40/100)1 Final (60/100)
Staj & Uygulama Derse ilişkin bir staj uygulaması söz konusu değildir.
Katalog İçeriği Kuramsal Temel ve Yöntem Tutarlılığı; Tekrarlanabilirlik Krizi ve Şüpheli Araştırma Uygulamaları; Açık Bilimin Yönteme Yansımaları; Araştırma Problemi, Amaç, Soru ve Hipoteze İlişkin İpuçları; Örnekleme ve Temsiliyete İlişkin İpuçları; Veri Toplama Araç ve Süreçleri; Geçerlik ve Güvenirlik: Uygun ölçek geliştirme ve uyarlama adımları; Veri Analizine İlişkin Güncel Eğilimler: İstatistiksel anlamlılık, etki büyüklüğü, güç analizi; Nitel Çalışmalarda Güven Duyulabilirlik Ölçütleri; Karma Yöntem Araştırmalarında Yöntem Entegrasyonu ve Bulguların Yorumlanması; Nitel Raporlama Süreçlerinde Sık Yapılan Hatalar; Araştırma Etiğine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri