Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
  • Yeni Türk Dili Bilim Dalı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Yapay Zekâ Destekli Dijital Çocuk ve Gençlik Edebiyatı
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Yapay Zekâ Destekli Dijital Çocuk ve Gençlik Edebiyatı TDE587 I.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. EMİNE KOLAÇ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Yok
Önerilen Dersler Yoktur
Okuma Listesi Akyüz, Y. (2022). Dijitalleşme ve çocuk edebiyatı: Fırsatlar, riskler ve yeni ufuklar. Çocuk Edebiyatı Dergisi, 4(2), 45-62.Alper, M. (2023). Artificial intelligence and children\\\'s literature: From story generation to ethical challenges. Children and Media Research Journal, 10(2), 67-81.Balcı, A. & Güneş, S. (2022). Dijital okuryazarlık ve çocuk edebiyatının geleceği. Eğitim ve Bilim, 47(210), 244-259.Buckingham, D. (2020). The Media Literacy of Children in the Digital Age. Polity Press.Demir, H. & Demirtaş, H. (2022). Yapay zekâ destekli hikâye üretim araçlarının eğitsel kullanımı. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 21(1), 182-197.Erdoğdu, M. (2023). Dijitalleşme ve çocukların yaratıcılığı: Çocuk edebiyatı perspektifi. Eğitim ve Psikoloji Dergisi, 14(6), 230-249.Falloon, G. (2022). Ethics and data privacy in AI-based children’s literature apps. Educational Technology Research and Development, 70(6), 2449-2465.Güngör, B. (2022). Çocuk ve gençlik kitaplarında görsellik: Dijital çağda illüstrasyonun rolü. Türk Çocuk Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 5(1), 17-32.Hammond, H. K. (2021). Interactive storybooks and literacy development: A review. Journal of Early Childhood Literacy, 21(1), 3-22.Hsiao, H. S., & Kao, C. H. (2021). Designing AI-based educational materials for young learners. Interactive Learning Environments, 29(1), 104-122.Kaya, F. (2021). Çocuk edebiyatında etik sorunlar: Dijitalleşme ekseninde bir değerlendirme. Düşünce ve Edebiyat, 2(2), 88-105.Kucirkova, N. (2022). Personalized books and AI in early literacy: Opportunities and limitations. Literacy, 56(3), 152-168.McGrail, E., & McGrail, J. P. (2023). Digitalization, reading habits, and youth creativity: A literature review. Journal of Research in Childhood Education, 37(2), 184-199.Noh, E., & Kim, K. (2020). The effect of digital storytelling on children’s creativity. Computers & Education, 149, 103813.Öztürk, S. (2021). Çocuk edebiyatında dijitalleşmenin etkileri ve çocukların okuma alışkanlıkları. Türk Kütüphaneciliği, 35(4), 675-690.Pantaleo, S. (2019). Visual literacy and children’s books in the digital era. Children’s Literature in Education, 50(3), 221-238.Serafini, F., & Reid, S. F. (2022). Multimodal Literacies in Children’s Literature: The Impact of Digital Technologies. Routledge.Taşdemir, S. (2022). Yapay zekâ ile eğitim materyalleri tasarımı: Okul öncesi için dijital uygulamalar. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 214-227.Tunalı, H. (2023). Dijitalleşen dünyada çocuklara değer aktarımı. Değerler Eğitimi Dergisi, 18(2), 120-139.Yıldırım, U. & Aksoy, N. (2023). Etkileşimli kitaplar ve dijital hikâye anlatımı uygulamaları. Eğitim ve Teknoloji Dergisi, 17(3), 75-91.
Değerlendirme 1 Ara Sınav (Klasik), 1 Final Sınavı (Ödev)
Staj & Uygulama Yoktur
Katalog İçeriği Çocuk ve Gençlik Edebiyatı: Kavramlar ve Özellikler; Dijitalleşmenin Çocuk ve Gençlik Edebiyatına Etkisi; Dijital Hikâye Anlatımı; Etkileşimli Kitaplar ve Dijital Uygulamalar; Yapay Zekâ ile Hikâye Üretim Araçları; Dijitalleşme ve Çocukların Okuma Alışkanlıkları; Dijitalleşme Sürecinde Dil Gelişimi; Dijital Çağda Çocuklara Değer Aktarımı; Çocuk ve Gençlik Edebiyatının Dijital Ortamlardaki Yeri; Yapay Zekâ ile Eğitim Materyalleri Tasarımı; Dijitalleşme ve Çocuk Edebiyatında Görsellik; Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Etik Sorunlar; Dijitalleşme ve Çocukların Yaratıcılığı; Çocuk Edebiyatında Dijitalleşmenin Geleceği.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri