Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | | | | | | |
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinlerarasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | | | | | | |
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, alana özgü cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | | | | | | |
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | | | | | | |
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz, sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | | | | | | |
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | | | | | | |
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması hâlinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | | |
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayımlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | | | | | | |
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | | | | | | |
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya alan dışındaki gruplarla yazılı, sözlü, görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | | | | | | |
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. | | | | | | |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | | |
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar; elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | | | | | | |
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | | | | | | |
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygular. | | | | | | |
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | | | | | | |
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | | | | | | |
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | | | | | | |