Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | 1 | 2 | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 |
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Karar almada, kararları uygulamada ve davranış haline getirmede alana ilişkin bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir, analiz yapar ve bu becerilerini geliştirir. | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri nedensellik bağlamında eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Bilgiyi paylaşmayı ve birlikte öğrenmeyi bilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin toplanması, yorumlanması ve sonuçların duyurulması süreçlerinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Değişime ve yeniliğe açıktır. | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |