Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sosyal hizmetler alanındaki alt uzmanlık dallarında güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 |
Sosyal hizmetler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 |
Sosyal hizmetler alanında edindiği alt uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 0 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 |
Sosyal hizmetler alanında yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 1 | 2 | 1 |
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 1 | 2 | 1 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 |
Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 |
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Sosyal hizmetler alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 3 | 0 | 1 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 |
Sosyal hizmetler alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 |
Sosyal hizmetler alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 3 |
Sosyal hizmetlerin daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sosyal hizmetler politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 3 | 0 | 3 |