1 |
İleri düzey bilgileri kullanarak bilime özgün katkılar sağlamak. |
2 |
Kimya alanıyla ilgili yüksek lisans düzeyinde kazandığı disiplinler arası etkileşim kurma ve bu etkileşimi kavrayabilme becerisini kullanarak yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. |
3 |
Kimya alanındaki güncel bilgi ve yöntemleri kavrama ve bu yöntemleri üst düzeyde, etkin bir biçimde uygulayabilme ve bunları yeni fikirler ve uygulamalar için kullanabilme becerisi kazanmak. |
4 |
Yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi kazanmak. |
5 |
Kimya alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin, bulguların eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme ve bu fikirlere yön verebilme becerisi kazanmak. |
6 |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyma ve bilime katkıda bulunma yetkinliği kazanmak. |
7 |
Çalışmasını ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak. |
8 |
Kimya alanı ve ilgili disiplinler arası problemlerin çözümlerinde, ekipleri yönlendirme, liderlik yapabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanmak. |
9 |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği. |
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren algıları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme ve gerektiğinde bu algıları geliştirecek, değiştirecek yönde liderlik yapabilme yetkinliği kazanmak. |
11 |
Kimya alanıyla ilgili uzman bir topluluk içerisinde özgün görüşlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme yetkinliği kazanmak. |
12 |
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki ileri düzey bilgileri izleyebilmek, sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek, tartışabilme yetkinliği kazanmak. |
13 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma yetkinliği kazanmak. |
14 |
Kimya alanıyla ilgili sorunların çözümünde karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme yetkinliği kazanmak. |
15 |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği. |
16 |
Kimya uygulamaları için gerekli olan yöntemleri irdeleyebilme, doğru olanı seçebilme, geliştirebilme yetkinliği kazanmak. |
17 |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci. |