1 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak özgün bakış açısı ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme |
2 |
Biyoloji alanıyla ilgili yüksek lisans düzeyinde kazandığı disiplinler arası etkileşim kurma ve bu etkileşimi kavrayabilme becerisini kullanarak alanı dışındaki fikirleri analiz ederek özgün sonuçlara ulaşma |
3 |
Güncel bilgi ve yöntemleri kavrama ve etkin bir biçimde uygulayabilme |
4 |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuya ilişkin ileri düzeyde bir araştırma yapabilmek için ilgili bilimsel yöntemleri kurgulayabilme ve uygulayabilme becerisi |
5 |
Biyoloji alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin, bulguların eleştirel analizini ve değerlendirmesini yapabilme ve bu fikirlere yön verebilme becerisi |
6 |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyma ve bilime katkıda bulunma yetkinliği |
7 |
Biyoloji alanıyla ilgili yapmış olduğu özgün çalışmayı ve elde ettiği verileri ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlama ve alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme yetkinliği |
8 |
Biyoloji alanı ve ilgili disiplinler arası problemlerin çözümlerinde liderlik yapabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği |
9 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler geliştirebilme |
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilme yetkinliği |
11 |
Biyoloji alanıyla ilgili uzman bir topluluk içerisinde özgün görüşlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme |
12 |
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki ileri düzey bilgileri izleyebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme, tartışabilme yetkinliği |
13 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunma yetkinliği |
14 |
Sorunların çözümünde karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme yetkinliği |