1 |
Lisans alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme becerisi. |
2 |
Alanındaki güncel ve teknik yöntemleri uygulama becerisi. |
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözmek ve yorumlayabilmek. |
4 |
Yeni bilgi oluşturma, tasarım yapma ve ilgili sorunları çözme becerisi. |
5 |
Alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgulamak, yeni çözüm yöntemleri geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
6 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni fikir, yöntem ve stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek, süreci tasarlayabilmek ve çözüm üretebilmek. |
7 |
Alanıyla ilgi bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
8 |
Çalışmalarını paydaşlarına etkin biçimde aktarabilme becerisi. |
9 |
Alanı ile ilgili sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiren bir bakış açısıyla incelemek, çevresel boyutlarını da göz önünde tutarak bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek. |
10 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). |
11 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
12 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları gerçekleştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. |
13 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
14 |
Disiplinler arası takım çalışmalarında yer alma becerisi. |
15 |
Mesleğini kalite, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulama becerisi. |