1 |
Alanındaki bilgileri derinleştirme ve özgün tasarımlara ulaşma becerisi |
2 |
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri, temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini etkin bir şekilde kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. |
3 |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri ve ustalık kazanabilmek. |
4 |
Yeni bilgi oluşturma, özgün yöntem geliştirme ve sorunları çözme becerisi. |
5 |
Yeni fikirleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme becerisi. |
6 |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknoloji geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak bilime katkıda bulunmak. |
7 |
Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. |
8 |
Disiplinler arası ortamda takım çalışması yapma becerisi. |
9 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. |
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek. |
11 |
Sosyal ve profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurma becerisi. |
12 |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). |
13 |
Etik ve çevresel sorumlulukla toplum gelişimine katkıda bulunma becerisi. |
14 |
Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek. |
15 |
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek. |