Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • İletişim Bilimleri Fakültesi
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
  • Program Profili

İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, yaratıcılık, strateji, marka, tüketici davranışı ve araştırma alanları ile halkla ilişkilerin, kurumsal iletişim ve itibar yönetimi gibi tüm boyutlarında uzmanlaşan iletişim profesyonelleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bölüm, öğrencilerini donanımlı, yenilikçi, farklı düşünebilen ve geleceğin iletişim ortamlarını tasarlayabilecek bir donanımla yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Halkla ilişkiler ve reklamcılık birer iletişim disiplinidir. Bu disiplin, sosyal psikoloji, ekonomi, siyaset, nörobilim gibi çeşitli disiplinlerle yakın ilişki içinde olan disiplinler arası bir yapıya sahiptir. Yapı içinde, kurumlar, hizmetler, markalar ile ilgili algılar yaratılır, yönetilir ve ölçülür. Aynı zamanda en güncel bilgi ve uygulamalara yönelik bir donanım kazanılması sağlanır.

Bu hedefler doğrultusunda program öğrencilerine, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında kendilerini geliştirmelerine imkân sağlayacak şekilde hazırlanmış temel ve seçmeli derslerden oluşan bir ders havuzu sunar. Bölümde, reklam alanında tüketiciden elde edilen veriye dayalı içgörünün bulunması, reklam içeriğine dönüştürülmesi, hedeflenen kitlenin planlanması ve sonuçlarının ölçümlenmesi için gereken araştırma, planlama, strateji, yaratıcılık, uygulama ve değerlendirme aşamalarında yer alan süreçlerin nasıl işlediğine yönelik kuramsal ve sektör profesyonelleri tarafından desteklenen uygulamalı dersler ile halkla ilişkiler alanında kurumsal iletişim bakış açısıyla, imaj-itibar oluşturulması, kriz iletişimi, küresel iletişim, kurumsal sosyal sorumluluk gibi alanlarda kuramsal ve sektör profesyonelleri tarafından desteklenen uygulamalı dersler bulunmaktadır.

Dijital iletişim ve uygulama, görsel tasarım, 360 derece iletişim kampanyası tasarımı dersleri ile öğrenciler uygulama yaparak üniversite sırasında deneyim kazanma, portfolyo oluşturma ve programın yurt dışı bağlantılarından yararlanma şansını elde ederler. Bölümün öğrencileri, önemli akademik çalışmaları bulunan akademisyenlerin yanı sıra sektörünün önde gelen isimlerinden eğitim alarak sektör profesyonelleriyle çalışma ve staj yapma fırsatına sahip olurlar. Aynı zamanda gerçekleştirilen atölyeler ve seminerler aracılığıyla öğrenciler için alanının önde gelen uzmanlarıyla buluşma, tanışma ve tartışma ortamı yaratılmaktadır.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü %30 İngilizce eğitim vermektedir. Programda temel ve seçmeli İngilizce dersler bulunmaktadır. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programı, müfredatını iletişim alanındaki değişimler ve sektörel beklentiler doğrultusunda dijital iletişim uygulamalarını da kapsayacak biçimde sürekli olarak güncellemektedir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, dersleri International Advertising Association (IAA) adı ile bilinen Uluslararası Reklamcılık Derneği tarafından 1992 yılından itibaren akredite edilmiş, ülkemizdeki ilk ve tek bölümdür. 

Bölüm, çeşitli kültürel değişim programları tarafından sunulan öğrenci ve öğretim elemanı değişim programına sahiptir ve dünyanın birçok üniversitesi ile yapılmış ikili anlaşmalar sayesinde öğrencilerine yurtdışında eğitim görme imkânı sunmaktadır. Aynı zamanda, bölüm öğretim elemanlarınca, Üniversite, TÜBİTAK ve Avrupa Birliği fonlu çeşitli bilimsel araştırma projeleri yürütülmektedir.

İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nde; 5 profesör, 3 doçent, 6 doktor öğretim üyesi, 2 öğretim görevlisi ve 5 araştırma görevlisi sürekli görev yapmaktadır. Bölümün öğretim elemanları, akademik çalışma alanlarına göre, reklam ve halkla ilişkiler alanında uzmanlaşmıştır. Ayrıca reklam ve halkla ilişkiler sektörünün önde gelen isimleri, misafir öğretim görevlisi olarak bölümümüzde çeşitli derslere girmektedirler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri