Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğrt.Prog.
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Ölçme ve Değerlendirme
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta 1. Hedef ve kazanımlar 1.1. Hedef ve kazanım nedir? 1.2. Eğitimde hedef ve kazanımların belirlemenin önemi 1.3. Hedeflerin kazanımlara dönüştürülmesi 2. Hedef türleri ve hedeflerin sınıflandırılması 2. 1.Hedef türleri 2.2. Bloom taksonomisine göre hedeflerin sınıflandırılması 2.1. Bilişsel alan Duyuşsal alan Psikomotor alan Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili Bilişsel/Duyuşsal/Psikomotor düzeyde hedef yazılımları
2. hafta Bloom taksonomisine göre hedef ve kazanım yazma Sınıf öğretmenliği müfredat programında bulunan konulara göre hedef ve kazanım yazma
3. hafta 1. Ölçme ve değerlendirme nedir? Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel tanımlar; 1.1. Ölçme 1.2. Ölçüt 1.3. Ölçek 1.4. Ölçüm 1.5. Değerlendirme 1.6. Değişken 1.7. Ölçme kuralı 1.8. Ölçme türleri 8.1. Doğrudan ölçme 8.2. Dolaylı ölçme 8.3. Türetilmiş ölçme 9. Ölçek Türleri 1. 9.1. Sınıflama ölçekleri ve özellikleri 1. 9.2. Sıralama ölçekleri ve özellikleri 1. 9.3. Eşit aralıklı ölçekler ve özellikleri 1. 9.4. Oranlı ölçeker ve özellikleri 2. Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
4. hafta Ölçme aracında bulunması gereken özellikler 1. Geçerlilik 1.1. Kapsam geçerliliği 1.2. Yordama geçerliliği 1.3. Yapı geçerliliği 1.4. Görünüş geçerliliği 2. Geçerliği etkileyen etmenler 3. Güvenirlik ve Hata türleri 3.1. Sabit hatalar 3. 2. Sistemli hatalar 3. 3. Rasgele hatalar 4. Güvenirlik katsayısı ve Güvenirlik test etme yöntemleri 4. 1. Test tekrar test yöntemi 4. 2. Eşdeğer testler yöntemi 4. 3. Testi yarılama yöntemi 5. Güvenirliği etkileyen etmenler
5. hafta Eğitimde kullanılan ölçme araçları: Geleneksel ölçme araçları: 1. Yazılı sınavlar 2. Sözlü sınavlar 3. Objektif testler 3.1. Kısa cevaplı 3.2.Boşluk doldurma 3.3. Eşleştirme 3.4. Doğru-Yanlş 3.5. Çoktan Seçmeli Sınav türleri
6. hafta Eğitimde kullanılan ölçme araçları: Alternatif Ölçme araçları ve Değerlendirme Yaklaşımları: 1. Portfolyolar (Öğrenci gelişim dosyası) 2. Yapılandırılmış grid 3. Tanılayıcı dallanmış ağaç 4. Öz değerlendirme 5. Akran değerlendirme 6. Gözlem Formları 7. Performans değerlendirme çizelgeleri (kontrol listeleri veya dereceleme ölçekleri) 8. Tutum ölçekleri 9. Kavram haritaları 10. Gösteriler, Anekdotlar, Tartışmalar, Sergiler, Görüşme (Mülâkat), Projeler,Araştırma Kâğıtları vb
7. hafta 1. Test geliştirme 1.1. Test hazırlama 1.2.Test planı ve belirtke tablosu 2. Test ve madde puanlarının analizi 2.1. Madde güçlük indisi 2.2. Maddenin ayırıcılık gücü
8. hafta Bloom Taksonomisine göre soru yazımı Ölçme araçlarına uygun Belirtke tablosu hazırlama Ölçme araçlarına göre soru yazımı
9. hafta 1. Ölçme Sonuçları Üzerine İstatistiksel İşlemler 1.1. Ölçme sonuçlarını düzenleme yöntemleri 1.2. Puanların Büyüklük Sırasına Konulması Ve Frekans Tablosu Hazırlama 1.3. Grafik Çeşitleri Ve Puanların Grafikle Gösterilmesi 2. Merkezi Yığılma ölçüleri 2.1.Tepe Değeri (mod) 2.2. Ortanca (medyan) 2.3. Aritmetik Ortalama 3. Yüzdelikler, Çeyrek kayma 4.Merkezi eğilim ölçüleri arasındaki ilişki 4.1. NormalDağılım 4.2. Sağa Çarpık Dağılım 4.3. Sola Çarpık Dağılım
10. hafta Ölçme Sonuçları Üzerine İstatistiksel İşlemler (devam) 1. Merkezi dağılım ölçüleri 1.1. Dizi Genişliği (Ranj) 1.2. Standart Sapma 1.3. Varyans 2. Standart Sapmanın Yorumlanması 2.1. Basıklık Kat sayısı 3. Standart Puanlar 3.1. z puanı 3.2. T puanı 4. Bağıl Değişkenlik kat sayısı
11. hafta Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler (devam) Örnek problemler çözümü
12. hafta Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme 1. Mutlak değerlendirmeye Göre Not Verme Yöntemleri 1.1. Doğru cevap sayısına göre not verme 1.2. Önceden belirlenmiş harf aralıklarına göre not verme 1.3. Önceden belirlenmiş en küçük geçer nota göre not verme 2. Bağıl değerlendirmeye Göre Not Verme Yöntemleri 2.1. Normal Dağılıma Dayalı Yöntem 2.2. Ortalama ve Standart Sapmaya Dayalı Yöntem 2.3. Ham Puanları Standartlaştırarak Not Verme 3. Ham Puanların Kopma Noktalarına Göre Not Verme 4. Basit Ortalama İle Not Verme 5. Farklı Ağırlıklara Göre Not Verme
13. hafta Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme (devam) Örnek problem çözümü
14. hafta Ödev kontrolü ve dönüt

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri