1. hafta |
Sözcükbilimin tanımı. Sözcük dağarcığına dilbilimsel bir yaklaşım: sözcüğün anlambilimsel olarak incelenmesi. |
2. hafta |
Sözcüksel anlam, anlam ilişkileri (eşanlamlılık, karşıtanlamlılık). Sözcüksel alanlar |
3. hafta |
Almancada sözcük dağarcığı dilbilimsel bir yaklaşım: sözcüğün biçimbilimsel olarak incelenmesi. |
4. hafta |
Kavramların Almanca öğretim kitaplarında gözlemlenmesi ve incelenmesi |
5. hafta |
Yabancı dilde sözcük edinimi süreci ve önemli etkenler: hafıza ve bağlam ile sorunları. Sözcük edinim stratejileri. |
6. hafta |
Sözcük dağarcığının öğretiminde genel eğilimler, iletişimsel yaklaşımda sözcük öğretimi, dilbilgisi ve sözcük arasında ilişkiler |
7. hafta |
Sözcük Öğretimi Yöntemlerinin örneklenmesi: (sözcük listesi, anahtar sözcük yöntemi, suggestopedi, bağıntıları kullanımı |
8. hafta |
Sözcük içeriğinin belirlenmesinde etkenler: bağlam ve bağlam dışı olarak öğrenenin dil düzeyinin ele alınması, sözcüklerin işlevleri ve öğrenenin ihtiyaçları. |
9. hafta |
Kavramların Almanca öğretim kitaplarında gözlemlenmesi ve incelenmesi. |
10. hafta |
Sözcük dağarcığı için alıştırmalar: biçim, anlam ve anlam ilişkileri konusunda alıştırmalar; dilbilgisel ve edimbilimsel alıştırmalar. |
11. hafta |
Kelime bilgisini ölçme ve değerlendirme; |
12. hafta |
Kavramların Almanca öğretim kitaplarında gözlemlenmesi ve incelenmesi. |
13. hafta |
Kavramların Almanca öğretim kitaplarında gözlemlenmesi ve incelenmesi. |
14. hafta |
Öğrenim ve Öğretim uygulaması; |