Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Çizgi Film ve Animasyon Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • 3 Boyutlu Işık ve Renk
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta Ders Konusu: 3D'de ışık, renk ve render kavramları. Maya arayüzüne genel bakış ve Arnold render motorunun temel kullanımı. Uygulama: Basit bir geometrik nesne (küp, küre) oluşturma, Arnold'da temel bir aydınlatma ile render alma.
2. hafta 2. Hafta: Kaplama (Texture) ve Shader Temelleri Ders Konusu: Kaplama (texture) nedir? Çeşitli kaplama türleri (color, normal, roughness, vs.). Arnold'da shader'ların (AiStandardSurface) temel parametreleri. Uygulama: Verilen bir nesne üzerine hazır bir kaplama dosyasını (örneğin bir tuğla duvar) uygulayarak farklı shader parametrelerinin etkilerini inceleme.
3. hafta 3. Hafta: UV Haritalandırma (UV Mapping) Temelleri Ders Konusu: UV haritalandırmanın önemi. Maya'da UV Editor'e giriş, otomatik UV'ler, planar, cylindrical ve spherical projeksiyonlar. Uygulama: Öğrencilerin kendi seçtikleri basit bir nesneyi (örneğin bir bardak veya şişe) UV haritalandırma tekniklerini kullanarak kaplamaya hazırlamaları.
4. hafta 4. Hafta: İleri Seviye UV ve Retopology'ye Giriş Ders Konusu: UV'leri kesme (cut), dikme (sew) ve düzenleme araçları. UV shell'lerini organize etme. Uygulama: Daha karmaşık bir nesnenin (örneğin bir oyuncak araba) UV'lerini doğru bir şekilde açıp düzenleyerek kaplama uygulama.
5. hafta 5. Hafta: Nesnelerin Yüzey Dokusunu Anlamak Ders Konusu: Arnold'da farklı yüzey türlerinin (metal, cam, ahşap, plastik) özelliklerini inceleme. Roughness, specularity ve transmissive özellikleri. Uygulama: Verilen bir model için farklı materyal shader'ları (plastik, metal, cam) oluşturup render alma ve farklarını gözlemleme.
6. hafta 6. Hafta: Yansıma ve Kırılma (Reflection & Refraction) Ders Konusu: PBR (Physically Based Rendering) mantığı. Yüzeylerin ışığı yansıtma ve kırma prensipleri. Arnold'da yansıma ve kırılma ayarları. Uygulama: Bir su damlası veya kristal nesne modeli üzerinde yansıma ve kırılma özelliklerini ayarlayarak render alma.
7. hafta 7. Hafta: Vize Ödevi Ders Konusu: Vize ödevinin açıklanması. Öğrencilerin şimdiye kadar öğrendikleri tüm konuları birleştirerek tamamlamaları gereken bir nesne modeli ödevi. Uygulama: Birlikte bir nesne modeli (örneğin bir kahve makinesi) üzerinde çalışılarak vize ödevi öncesi son hazırlıkların yapılması.
8. hafta 8. Hafta: Proje Temelleri ve Konsept Oluşturma Ders Konusu: Vize sonrası proje ödevinin açıklanması. Proje için bir konsept veya hikaye oluşturma. Uygulama: Öğrencilerin proje konularını belirleyip, hikaye taslağı veya konsept görselleri üzerinde çalışmaya başlamalar
9. hafta 9. Hafta: Karakter, Araç ve Mekan Aydınlatması Ders Konusu: 3 noktalı aydınlatma (three-point lighting) tekniği. Key light, fill light ve rim light'ın kullanımı. Uygulama: Basit bir karakter modeline 3 noktalı aydınlatma uygulayarak farklı ışık senaryoları deneme.
10. hafta 10. Hafta: Gelişmiş Işık Teknikleri Ders Konusu: Işık türleri (Point, Spot, Area, Directional). HDRI (High Dynamic Range Image) kullanımı ve Environment light'ın önemi. Uygulama: Proje modelleri için HDRI kullanarak gerçekçi aydınlatma oluşturma.
11. hafta 11. Hafta: Işık ve Renk ile Duygu Aktarımı Ders Konusu: Işığın ve rengin bir sahnenin atmosferini ve duygusunu nasıl etkilediği. Soğuk/sıcak renk paletleri. Uygulama: Proje modellerini kullanarak, farklı renk ve ışık ayarlarıyla (örneğin gündüz vs. gece) duygusal bir etki yaratma.
12. hafta 12. Hafta: Render Ayarları ve Optimizasyon Ders Konusu: Arnold'da Sampling ve Ray Depth ayarları. Render süresini optimize etme yöntemleri. Uygulama: Öğrencilerin kendi projelerinin render ayarlarını optimize etmeleri ve hızlı önizleme render'ları almaları.
13. hafta 13. Hafta: Render Katmanları (Render Layers/AOV) Ders Konusu: AOV (Arbitrary Output Variables) nedir ve neden kullanılır? Render katmanlarını dışa aktarma ve post-prodüksiyon (After Effects veya Photoshop'ta) için hazırlık. Uygulama: Proje render'ları için AOV'ları kullanarak ayrı katmanlar oluşturma.
14. hafta 14. Hafta: Proje Sunum ve Final Hazırlık Ders Konusu: Öğrencilerin projelerini son haline getirmesi ve sunuma hazırlanması. Geri bildirim ve son rötuşlar. Uygulama: Projelerin son render'larını alma ve derse hazır hale getirme.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri