1. hafta |
Ders Konusu: 3D'de ışık, renk ve render kavramları. Maya arayüzüne genel bakış ve Arnold render motorunun temel kullanımı.
Uygulama: Basit bir geometrik nesne (küp, küre) oluşturma, Arnold'da temel bir aydınlatma ile render alma. |
2. hafta |
2. Hafta: Kaplama (Texture) ve Shader Temelleri
Ders Konusu: Kaplama (texture) nedir? Çeşitli kaplama türleri (color, normal, roughness, vs.). Arnold'da shader'ların (AiStandardSurface) temel parametreleri.
Uygulama: Verilen bir nesne üzerine hazır bir kaplama dosyasını (örneğin bir tuğla duvar) uygulayarak farklı shader parametrelerinin etkilerini inceleme. |
3. hafta |
3. Hafta: UV Haritalandırma (UV Mapping) Temelleri
Ders Konusu: UV haritalandırmanın önemi. Maya'da UV Editor'e giriş, otomatik UV'ler, planar, cylindrical ve spherical projeksiyonlar.
Uygulama: Öğrencilerin kendi seçtikleri basit bir nesneyi (örneğin bir bardak veya şişe) UV haritalandırma tekniklerini kullanarak kaplamaya hazırlamaları. |
4. hafta |
4. Hafta: İleri Seviye UV ve Retopology'ye Giriş
Ders Konusu: UV'leri kesme (cut), dikme (sew) ve düzenleme araçları. UV shell'lerini organize etme.
Uygulama: Daha karmaşık bir nesnenin (örneğin bir oyuncak araba) UV'lerini doğru bir şekilde açıp düzenleyerek kaplama uygulama. |
5. hafta |
5. Hafta: Nesnelerin Yüzey Dokusunu Anlamak
Ders Konusu: Arnold'da farklı yüzey türlerinin (metal, cam, ahşap, plastik) özelliklerini inceleme. Roughness, specularity ve transmissive özellikleri.
Uygulama: Verilen bir model için farklı materyal shader'ları (plastik, metal, cam) oluşturup render alma ve farklarını gözlemleme. |
6. hafta |
6. Hafta: Yansıma ve Kırılma (Reflection & Refraction)
Ders Konusu: PBR (Physically Based Rendering) mantığı. Yüzeylerin ışığı yansıtma ve kırma prensipleri. Arnold'da yansıma ve kırılma ayarları.
Uygulama: Bir su damlası veya kristal nesne modeli üzerinde yansıma ve kırılma özelliklerini ayarlayarak render alma. |
7. hafta |
7. Hafta: Vize Ödevi
Ders Konusu: Vize ödevinin açıklanması. Öğrencilerin şimdiye kadar öğrendikleri tüm konuları birleştirerek tamamlamaları gereken bir nesne modeli ödevi.
Uygulama: Birlikte bir nesne modeli (örneğin bir kahve makinesi) üzerinde çalışılarak vize ödevi öncesi son hazırlıkların yapılması. |
8. hafta |
8. Hafta: Proje Temelleri ve Konsept Oluşturma
Ders Konusu: Vize sonrası proje ödevinin açıklanması. Proje için bir konsept veya hikaye oluşturma.
Uygulama: Öğrencilerin proje konularını belirleyip, hikaye taslağı veya konsept görselleri üzerinde çalışmaya başlamalar |
9. hafta |
9. Hafta: Karakter, Araç ve Mekan Aydınlatması
Ders Konusu: 3 noktalı aydınlatma (three-point lighting) tekniği. Key light, fill light ve rim light'ın kullanımı.
Uygulama: Basit bir karakter modeline 3 noktalı aydınlatma uygulayarak farklı ışık senaryoları deneme. |
10. hafta |
10. Hafta: Gelişmiş Işık Teknikleri
Ders Konusu: Işık türleri (Point, Spot, Area, Directional). HDRI (High Dynamic Range Image) kullanımı ve Environment light'ın önemi.
Uygulama: Proje modelleri için HDRI kullanarak gerçekçi aydınlatma oluşturma. |
11. hafta |
11. Hafta: Işık ve Renk ile Duygu Aktarımı
Ders Konusu: Işığın ve rengin bir sahnenin atmosferini ve duygusunu nasıl etkilediği. Soğuk/sıcak renk paletleri.
Uygulama: Proje modellerini kullanarak, farklı renk ve ışık ayarlarıyla (örneğin gündüz vs. gece) duygusal bir etki yaratma. |
12. hafta |
12. Hafta: Render Ayarları ve Optimizasyon
Ders Konusu: Arnold'da Sampling ve Ray Depth ayarları. Render süresini optimize etme yöntemleri.
Uygulama: Öğrencilerin kendi projelerinin render ayarlarını optimize etmeleri ve hızlı önizleme render'ları almaları. |
13. hafta |
13. Hafta: Render Katmanları (Render Layers/AOV)
Ders Konusu: AOV (Arbitrary Output Variables) nedir ve neden kullanılır? Render katmanlarını dışa aktarma ve post-prodüksiyon (After Effects veya Photoshop'ta) için hazırlık.
Uygulama: Proje render'ları için AOV'ları kullanarak ayrı katmanlar oluşturma. |
14. hafta |
14. Hafta: Proje Sunum ve Final Hazırlık
Ders Konusu: Öğrencilerin projelerini son haline getirmesi ve sunuma hazırlanması. Geri bildirim ve son rötuşlar.
Uygulama: Projelerin son render'larını alma ve derse hazır hale getirme. |