1. hafta |
Cam tasarımı ve yeni tasarıma yönelik power point sunumlar ve bunların üzerinden fikir, yenilik ve tekniklerin tartışılması. |
2. hafta |
KONU: İkili kullanım eşyası seti, marka tasarımı.
ürün+logo+ambalaj |
3. hafta |
Ürün kimliği, kavram ve yeniliğin yansıtıldığı tasarım ile ilgili fikir geliştirme (concept & innovation) |
4. hafta |
Yeni marka tasarımı ile ilgili yorumlar, tartışmalar, tasarımla ilgili ipuçlarının değerlendirilmesi, kısıtlayıcı ve standart (TSE-CE gibi normların ele alınması) |
5. hafta |
KONU: Seminer Ödevi
1- Cam İşletmelerinde kısıtlayıcılar.
2- Bir tasarımın ergonomik açıdan incelenmesi.
3- Tasarım stüdyolarının yukarıda verilen konularda bir tanesi çekilerek konu ile ilgili seminer çalışması yapılır. |
6. hafta |
Tasarım ile ilgili eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, görsel resimlerinin yapımı problemlerin çözümü ve teknik çizime hazırlanması. |
7. hafta |
Teknik projelerin çizimi ve tasarımın görsel resminin oluşturulması. |
8. hafta |
I.Vize: Proje ve görsel resimlerin değerlendirilmesi. |
9. hafta |
Tasarımların modellerinin yapım yöntemleri ile ilgili çalışmalar. |
10. hafta |
Prototip modellerin yapımı ve kalıplama çalışmalarına geçiş. |
11. hafta |
Modellerden alınan seramik bisküvi- alçı- metal kalıpların üfleme, füzyon, fırın dökümü gibi tekniklerden hangisine uyumlu bir kalıp geliştirilecekse buna yönelik kalıplama çalışmaları. |
12. hafta |
II. VİZE: Seminer ödevlerinin sunumu. (Powerpoint)
Tasarımların cam modellerinin elde edilmesi ile ilgili atölye çalışmaları. |
13. hafta |
Sergi düzeninde işlerin sunumu. |
14. hafta |
Dönemin genel değerlendirmesi. |