Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşitme Engelli Çocuklar için Eğitimin Bireyselleştirilmesi
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta Dersin tanımı, işitsel-sözel yaklaşımın öğeleri ve işitme engelli çocukların eğitimindeki önemi
2. hafta İşitme engelli çocukların okul öncesi dönemde (4-5-6 yaş) birebir çalışmada dinleme ve sözlü dil becerilerinin geliştirilmesi
3. hafta İşitme engelli çocukların dinleme ve sözlü dil becerilerinin geliştirilmesine ilişkin araştırmaların incelenmesi
4. hafta İşitme engelli çocukların okul öncesi dönemde (4-5-6 yaş) birebir çalışmada kullanılan materyallerin özellikleri
5. hafta İşitme engelli çocukların okul öncesi dönemde (4-5-6 yaş) birebir çalışmada soru çeşitleri
6. hafta İşitme engelli çocukların okul öncesi dönemde (4-5-6 yaş) birebir çalışmada öğretmen davranışları
7. hafta İşitme engelli çocukların okul öncesi dönemde (4-5-6 yaş) birebir çalışmada oluşan iletişim kopukluklarında kullanılan onarım stratejileri
8. hafta İlkokul düzeyinde birebir eğitimde işitme engelli çocukların sözlü dili kullanma stratejileri
9. hafta İlkokul düzeyinde birebir eğitimde işitme engelli çocuklar için materyal seçimi
10. hafta İşitme engelli çocuklarla yapılan birebir eğitim uygulamalarına ilişkin araştırmaların incelenmesi
11. hafta Birebir eğitimin planlanmasında iletişimsel ve konuşmanın akıcılığına ilişkin amaçlar
12. hafta Birebir eğitimin planlamasında dilin kullanımına ve söz dizimine ilişkin amaçlar
13. hafta İşitme engelli çocukların dinleme ve sözlü dil becerilerinin geliştirilmesine ilişkin araştırmaların raporlaştırılması
14. hafta İşitme engelli çocuklarla yapılan birebir eğitim uygulamalarına ilişkin araştırmaların raporlaştırılması

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri