1. hafta |
Bilim ve Bilimle İlgili Teknolojinin Yükselişi;Bilgi ekonomik bir mal olarak düşünüldüğünde diğer mallardan farklı bir yapı sergilemektedir. Diğer mallarda görülen tüketim- değer ilişkisi bilginin üretim ve tüketim süreçlerinden farklı bir dinamiği işaret eder.
Diğer mallarda kullanım değeri tüketildikçe azalırken, bilginin tüketilmesi sürecinde durum tam tersidir.
Bilgi tüketildikçe kullanım değeri artmaktadır. Bilginin ekonomik bir mal olarak anlaşılabilmesi pazarda dolaşıma ve değiş-tokuşa uygun bir şekle sahip olması gerekir. Temel dönüşüm bilginin ( information) bilgiye (knowledge) dönüştürülmesidir. Böylece bilgi ölçülebilir ve kullanım değeri üzerinden objektif değerlendirilebilir. |
2. hafta |
Yeniliğin Mikro İktisadı: Firma Teorisi
Sanayi Yeniliklerinde Başarı ve Başarısızlık
-Yenilik ve Firma Büyüklüğü
|
3. hafta |
-Sektörel Yoğunlaşma ve AR-GE ,
-Sektörel yoğunlaşmayı belirleyen faktörlerin analizi
-Sektörel Yoğunlaşmayı Ölçen Endeksler
|
4. hafta |
Yenilik ve Firma Stratejisi |
5. hafta |
Yeniliğin Makro İktisadı: Teknoloji, Büyüme ve Küreselleşme |
6. hafta |
Teknoloji ve İktisadi Büyüme |
7. hafta |
Yenilik ve Uluslarası Ticaret Performansı |
8. hafta |
Teknolojinin Gelişmesi ve Yayılması |
9. hafta |
Teknoloji Transferleri ve Finansmanı ve İlgili Politikalar |
10. hafta |
Teknolojik Değişim ve Faktör Piyasalarına Etkisi ve Yenilik ve Kamu Politikaları |
11. hafta |
Enformasyon Toplumu ve İstihdam |
12. hafta |
Teknoloji ve Çevre Sorunları |
13. hafta |
Ulusal İnovasyon Sistemi ve Ekonomik Etkileri |
14. hafta |
Türkiye ‘de ve Dünyada İnovasyon ve Girişimcilik Polikaları |