1. hafta |
Sosyolojinin temel kavramları: toplum, sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay vd |
2. hafta |
Sosyolojinin öncüleri (İbn-i Haldun, a. Comte, k. Marx, e. Durkheim, m. Weber vd.) ve eğitim görüşleri I |
3. hafta |
Sosyolojinin öncüleri (İbn-i Haldun, A. Comte, K. Marx, E. Durkheim, M. Weber vd.) ve eğitim görüşleri II |
4. hafta |
Temel sosyolojik teoriler (İşlevselcilik, Yapısalcılık, Sembolik Etkileşimcilik, Çatışma Kuramı, Eleştirel Teori, Fenomenoloji Ve Etnometodoloji) açısından eğitim I |
5. hafta |
Temel sosyolojik teoriler (İşlevselcilik, Yapısalcılık, Sembolik Etkileşimcilik, Çatışma Kuramı, Eleştirel Teori, Fenomenoloji Ve Etnometodoloji) açısından eğitim II |
6. hafta |
Temel sosyolojik teoriler (İşlevselcilik, Yapısalcılık, Sembolik Etkileşimcilik, Çatışma Kuramı, Eleştirel Teori, Fenomenoloji Ve Etnometodoloji) açısından eğitim III |
7. hafta |
Toplumsal süreçler (sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim I |
8. hafta |
Toplumsal süreçler (sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim II |
9. hafta |
Toplumsal kurumlar (aile, din, ekonomi, siyaset) ve eğitim |
10. hafta |
Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi (Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.) I |
11. hafta |
Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi (Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.) II |
12. hafta |
Kültür ve eğitim |
13. hafta |
Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul I |
14. hafta |
Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul II |