1. hafta |
Perakendeciliğin Kapsamı ve Gelişim Aşamaları; Perakendecilik Fonksiyonları: Dağıtım sistemi içinde perakendeciliğin önemi, Perakende mağaza; Perakende Satış ve Özellikleri; Perakende Sektörü: Geleneksel ve organize perakende pazarı, Perakende sektöründe performans göstergeleri; Perakendeciliğin Ekonomik ve Sosyal Etkileri: Perakendeciliğin ekonomik etkileri, Diğer sektörlere etkisi, Perakende satışlar, İstihdama katkısı, Verimlilik artışı yoluyla katkı, Ulusal ve uluslararası yatırımcıları çekme yoluyla katkı, Göreli fiyat düşüşleri, Kayıt dışılığın azaltılması, Ürün/hizmet kalitesinde artış, Özel markalı ürünler yoluyla katkı, Perakendeciliğin sosyal katkıları. |
2. hafta |
Perakendecilikte Kariyer Fırsatları; Perakendecilikteki Trendler ve Gelişmeler: Perakendecilikte teknolojinin artan önemi, Daralan ekonomiler ve azalan tüketim harcamaları, Yeni perakende formatları, kısalan perakende yaşam çemberi ve perakende yakınlaşmaları, Mega perakendecilerin yükselişi, Mağazasız perakendeciliğin hızla büyümesi, Yeşil perakendecilik, Büyük ölçekli perakendecilerin uluslararasılaşması. |
3. hafta |
Demografik Faktörler: Nüfusun artış hızı, Nüfusun yaş gruplarına göre dağılımı, Patlama kuşağı (1946-1964), X kuşağı (1965-1976), Y kuşağı (1977-1994), Z kuşağı (1995-....), Nüfusun cinsiyete göre dağılımı, Kentleşme oranı, Hane halkı sayısı ve büyüklüğü, Nüfusun aile yaşam dönemine göre dağılımı, Tüketicilerin eğitim düzeyi; Ekonomik Faktörler: Tüketicilerin gelirleri, Gelir dağılımı, Enflasyon, İşsizlik, Tüketici kredisi ve kredi kartı kullanımı, Tüketim ve üretimin değişen niteliği. |
4. hafta |
Sosyo-Kültürel ve Psikolojik Faktörler: Kadının rolündeki değişimler, Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarındaki değişmeler, Müşteri olma güdüleri, Yaşam tarzındaki değişmeler, Rekabet; Teknoloji ve İletişim Araçlarındaki Gelişmeler: Barkodlar, Radyo frekanslı tanıtım etiketleri (RFID), 2D QR barkodlar (2 Boyutlu Yeni Barkod Sistemi), Akıllı bilgi teminalleri (Kiosklar), Akıllı aynalar, Akıllı raflar, Akıllı alışveriş sepeti, Elektronik etiket sistemi, Akıllı etiket ve akıllı ambalaj, Akıllı teraziler, Elektronik reklam panoları, Kasiyersiz kasa, Dokunarak öde, Digital faturalar, Elektronik veri değişimi (EDI), Otomasyonlu envanter takip sistemi (AIT), Akıllı mağazalar, İletişim araçlarındaki gelişmeler; Yasal ve Uluslararası Çevre. |
5. hafta |
Perakendecilikte Etik: Perakendeci hissedar ilişkileri ve etik, Perakendeci tedarikçi ilişkileri ve etik (Raf bedeli, Ticari rüşvet, İş yapmayı kabul etmeme, Tedarikçinin ayrımcılık yapması, İkili dağıtım-dual dağıtım, Ayrımcı fiyatlandırma, Dikey fiyat anlaşması, Gri pazarlar, Özel bölgeler, Özel dağıtım anlaşmaları, Bağlama anlaşmaları, Öneri bedeli), Perakendecinin rakipleri ile ilişkileri ve etik olmayan uygulamalar (Rakibin başarılı elemanlarını işletmeye çekme, Perakende casusluğu, Yatay fiyat anlaşmaları, Yıkıcı fiyatlama, Rakiplerin perakende karmasını kötülemek), Perakendeci çalışan ilişkileri ve etik olmayan uygulamalar, Perakendeci-tüketici ilişkilerinde etik olmayan uygulamalar (Taklit mallar, Ürün kalitesi, Fiyatlandırma, Hediye dağıtımı), Çalışan müşteri ilişkileri. |
6. hafta |
Tüketici Etiği; Perakendecilik ve Sosyal Sorumluluk: Müşterilere karşı sorumlulukları, Çalışanlara karşı sorumlulukları, Hissedarlara karşı sorumlulukları, Tedarikçilere karşı sorumlulukları, Topluma karşı sorumlulukları, Çevreye karşı sorumlulukları, İşletmelerin ekonomik sorumlulukları, İşletmelerin yasal sorumlulukları, İşletmelerin etik sorumlulukları, İşletmelerin gönüllü sorumlulukları (Sosyal amaç teşvikleri, Ürün bazında sosyal amaç bağlantılı pazarlama, Kurumsal sosyal davranış pazarlaması, Kurumsal hayırseverlik, Toplum gönüllülüğü, Sosyal açıdan sorumluluk taşıyan iş uygulamaları); Çevreci Perakendecilik. |
7. hafta |
Ara sınav |
8. hafta |
Perakendeci Kurumların Sınıflandırılması; Mağazalı Perakendecilik: Gıda ağırlıklı perakendeci kurumlar (Kolaylık mağazaları, Geleneksel süpermarketler, Karma mağazalar, Sınırlı ürün dizisi sunan mağazalar, Depo mağazaları), Genel ürün perakendecileri (Özel ya da özellikli mağazalar, Bölümlü mağazalar, İndirim mağazaları, Çeşit mağazaları, Düşük fiyatlı perakendeciler, Fabrika satış mağazaları, Depo kulüpleri, Bit pazarları ve semt pazarları, Alışveriş merkezleri). |
9. hafta |
Mağazasız Perakendecilik: Mağazasız perakendeciliğin üstün ve zayıf yönleri, Mağazasız perakendeciliğin gelişimini etkileyen faktörler, Mağazasız perakendecilik uygulamaları (Doğrudan postalama, Katalogla satış, Kitlesel medya aracılığıyla perakendecilik, Gazete ve dergilere dayalı uygulamalar, Radyo ve televizyona dayalı uygulamalar, Telefonla pazarlama, Otomatik satış makineleri ve kiosklar, Doğrudan satış, Elektronik perakendecilik); Mağazalı ve Mağazasız Perakendecilik Uygulamalarının Bir Arada Yürütülmesi. |
10. hafta |
Bağımsız Perakendecilik: Bağımsız perakendeciliğin üstün ve zayıf yönleri; Zincir Mağazalar: Zincir mağazaların üstün ve zayıf yönleri; Franchising: Franchising türleri, Franchising sisteminin yararları, Franchising sisteminin zayıf yönleri. |
11. hafta |
Bölüm Kiralama: Bölüm kiralamanın üstün yönleri, Bölüm kiralamanın zayıf yönleri; Dikey Pazarlama Sistemleri; Tüketici Kooperatifleri, Hizmet Perakendeciliği ve Önemi: Hizmet perakendecilerini ürün perakendecilerinden ayıran özellikler; Hizmet Perakendecilerine Yönelik Stratejiler. |
12. hafta |
Uluslararası Perakendeciliğin Tanımı; Dünyada Perakendeciliğin Uluslararasılaşma Eğilimleri; Türkiye'de Perakendeciliğin Uluslararasılaşma Eğilimleri; İşletmeleri Uluslararası Pazarlara Yönlendiren Nedenler; Uluslararasılaşmayı Etkileyen Faktörler. |
13. hafta |
Uluslararası Pazarlara Giriş Seçenekleri: Pazara doğrudan ve tek başına giriş, Şirket satın alma ya da birleşmeleri, Ortak girişimler, Franchising, İmtiyaz hakkı, Lisans Verme; Uluslararasılaşmada Başarı ve Başarısızlık Nedenleri. |
14. hafta |
Dönem sonu sınavı |