Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Devlet Konservatuvarı
  • Sahne Sanatları Bölümü
  • Tiyatro Anasanat Dalı
  • Oyunculuk Sanat Dalı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sinemada Oyunculuk I
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta Giriş ve Temel Kavramlar Sinema ile tiyatro oyunculuğu farkları, oyuncunun sinemadaki yeri.
2. hafta Sinema Terminolojisi I Plan, sekans, mizansen, kadraj, açı, ölçek gibi temel kavramlar.
3. hafta Sinema Terminolojisi II Kurgu, süreklilik, blokaj, kamera-oyuncu ilişkisi, sesin işlevi.
4. hafta Oyunculuğun Kısa Tarihi Tiyatro kökeninden sinemaya geçiş, sessiz dönem oyunculuğu.
5. hafta Sessiz Sinema Döneminde Oyunculuk Beden dili ve jestin önemi, örnek film: The Kid (Chaplin).
6. hafta Sesli Sinemaya Geçiş ve Değişen Oyunculuk Diksiyon, doğal konuşma, mikrofon kullanımı, örnek film: Casablanca.
7. hafta Metot Oyunculuğu ve Stanislavski Etkisi Doğaçlama, karakterin içselleştirilmesi, örnek film: On the Waterfront.
8. hafta Kamera Önü Oyunculuğu ve Teknikler Kamera karşısında beden kontrolü, bakış, duruş, içsel hazırlık.
9. hafta Avrupa Sinemasında Oyunculuk Yaklaşımları İtalyan Yeni Gerçekçilik, Fransız Yeni Dalga, örnek film: Bicycle Thieves.
10. hafta Türkiye’de Sinema Oyunculuğu Tiyatro kökenli oyuncular, Yeşilçam’dan günümüze oyunculuk dönüşümü.
11. hafta Çağdaş Oyunculuk Teknikleri ve Kamera Karşısı Pratikleri Casting, self-tape, doğaçlama sahnelerle uygulamalı çalışmalar.
12. hafta Oyunculukta Beden ve Mekân Kullanımı Mizansen içinde bedenin konumlanışı, mekânla kurulan ilişki.
13. hafta Oyuncu Yönetmeni – Yönetmen Oyuncuyu Yönetmenin oyuncu ile ilişkisi, örnek yönetmenler: Bergman, Nuri Bilge Ceylan.
14. hafta Final Sunumu ve Film Analizi Seçilen bir sahnenin oyunculuk analizi, öğrenci sunumları ve değerlendirme.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri