|
1. hafta |
İlk Dönemin Gözden Geçirilmesi
Kavramsal hatırlatma, teknik eksiklerin tespiti. |
|
2. hafta |
Oyuncunun Mizansen İçindeki Yeri
Kamera, mekân ve partnerle ilişkide oyuncunun sorumluluğu ve konumlanışı. |
|
3. hafta |
Oyunculuk Türlerine Göre Mizansen Kurmak
Komedi, dram, gerilim gibi türlerde oyuncunun mizansene katkısı. |
|
4. hafta |
Diyaloglu Sahnelerde İçsel Ritim ve Duygusal Akış
Partnerle denge, doğru tepkiler, duraklar ve ritimle anlatım. |
|
5. hafta |
Hareketli Sahnelerde Oyuncu Blokajı ve Oyun Tutarlılığı
Takip, kaçış, kavga vb. durumlarda bedensel devamlılık ve ritim koruma |
|
6. hafta |
Alan Dışını Duyumsamak – Görünmeyen Unsurlara Tepki Vermek
Ses, hareket ya da tehdit gibi görünmeyen öğelere oyuncu tepkisi. |
|
7. hafta |
Atmosfer Yaratımında Oyuncunun Payı
Işık, duman, ses ortamında duygunun sahneye taşınması. |
|
8. hafta |
Film Sahnesi Çözümlemesi – Oyunculuk Odaklı Mizansen Okuması
Belirlenen bir sahnede oyuncunun mizansen içindeki stratejileri. |
|
9. hafta |
Sahne Seçimi ve Rol Dağılımı
Öğrencilerin grup çalışmalarıyla sahne belirlemesi ve karakter analizi. |
|
10. hafta |
Prova Süreci – Oyuncunun Hazırlığı ve Mizansene Uyum
Partnerle prova, duygusal hazırlık, blokaj ve kamera farkındalığı. |
|
11. hafta |
Çekim Günleri – 1. Gün (Kamera Önü Performans)
Seçilen sahnelerin kontrollü şekilde kamera önünde çekimi. |
|
12. hafta |
Çekim Günleri – 2. Gün (Tekrarlar ve Detay Planlar)
Yakın plan, detay çekimleri ve oyuncunun devamlılık sorumluluğu. |
|
13. hafta |
Kurgulanmış sahnelerin İzlenmesi ve Oyunculuk Performansı Üzerine Geri Bildirim
Kurgulanmış sahnelerin oyunculuk açısından analiz edilmesi |
|
14. hafta |
Dönem Sonu Değerlendirmesi – Oyuncudan Yönetmene, Sahneden Mizansene
Sürecin bütünsel analizi, bireysel gelişim değerlendirmesi ve oyuncunun sahne içindeki yaratıcı katkısının tartışılması. |