Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizm Spektrum Bozukluğunda Uygulamalı Sosyal ve İletişim Becerileri Öğretimi
  • İçerik
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Haftalar Konular
1. hafta Tanışma-Dersin Tanıtımı ve Genel Bilgilendirme-Dersin amacı, haftalık işleyişi ve değerlendirme ölçütleri açıklanır. Sosyal ve iletişim becerilerinin OSB olan bireylerdeki yeri ve önemi ele alınır. Ders kapsamında hedeflenen uygulama süreci tanıtılır.
2. hafta Temel Kavramlar ve Öğretim Yöntemleri-Sosyal ve iletişim becerileri tanımlanır. Öğretilecek beceri türleri (ortak dikkat, sıra alma, istek bildirme vb.) ele alınır. Bu becerilerin öğretiminde kullanılan temel öğretim yöntemleri tanıtılır.
3. hafta Öğrenci Belirleme ve Gözlem – Performans Değerlendirme Süreci-Uygulama yapılacak öğrenci belirlenir. Öğrencinin mevcut sosyal ve iletişim becerileri gözlemlenir. Çeşitli araçlarla değerlendirme gerçekleştirilir ve öğrencinin performans düzeyi analiz edilir. Etkili pekiştireçler belirlenir.
4. hafta Hedef Davranış ve Program Hazırlığı-Beceri Öğretim Programı Oluşturma-Gözlem verilerine dayalı olarak öğretilecek hedef beceri belirlenir. Davranış gözlenebilir ve ölçülebilir biçimde tanımlanır. Uygun öğretim yöntemi ve pekiştirme tarifesi seçilerek bireyselleştirilmiş beceri öğretim programı yazılır.
5. hafta Beceri Öğretim Programının Yazımı- Hedef davranışa yönelik beceri öğretimi programı hazırlanır, öğretim elemanı onayı alınarak uygulamaya başlanır.
6. hafta Programın Uygulanması-1. Hafta-Hazırlanan öğretim programı uygulanmaya başlanır. İlk oturumlarda başlama düzeyi ve ön test genelleme oturumları düzenlenir. Ardından öğretim, yoklama ve genelleme oturumları düzenlenir. Öğrenci performansı izlenir ve kayıt altına alınır.
7. hafta Programın Uygulanması-2. Hafta-Uygulama süreci devam eder. Öğretim adımları sürdürülür. Öğrenci davranışları gözlemlenir ve veri kayıtları toplanmaya devam edilir. Gerekiyorsa uyarlamalar yapılır.
8. hafta Programın Uygulanması-3. Hafta-Öğrencinin hedef becerideki ilerleyişi takip edilir. Günlük gözlemler sürdürülür, veriler düzenli olarak grafiklere aktarılır. Aile ve öğretmenden gelen geri bildirimler değerlendirilir.
9. hafta Programın Uygulanması-4. Hafta-Öğrencinin hedef becerideki ilerleyişi takip edilir. Günlük gözlemler sürdürülür, veriler düzenli olarak grafiklere aktarılır. Aile ve öğretmenden gelen geri bildirimler değerlendirilir.
10. hafta Programın Uygulanması-5. Hafta-Becerideki gelişim grafiklerle analiz edilir. Uygulama süreci izlenir. Gözlemler sürdürülür ve veriler grafikle desteklenir.
11. hafta Programın Uygulanması-6. Hafta- Becerideki gelişim grafiklerle analiz edilir. Uygulama süreci izlenir. Gözlemler sürdürülür ve veriler grafikle desteklenir.
12. hafta Programın Uygulanması-7. Hafta-Öğretim uygulamasının son haftalarına yaklaşırken, öğrencinin beceride gösterdiği performans izlenir. Grafiksel veriler güncellenir. Uygulama notları tutulur.
13. hafta Programın Uygulanması-8. Hafta-Son öğretim ve izleme oturumları gerçekleştirilir. Nihai veriler toplanır ve grafik tamamlanır. Sürecin genel akışı gözden geçirilir. Program sonlandırılır. Beceride edinim gerçekleşmişse. Genelleme oturumları başlatılır. Hedef becerinin farklı kişilerle, farklı ortamlarda ve çeşitli araçlarla sergilenip sergilenmediği değerlendirilir. İzleme kayıtları alınır.
14. hafta Uygulamanın Değerlendirilmesi-Sonuç Raporu Yazımı-Programın tüm süreci değerlendirilir. Öğrenciler bireysel sonuç raporlarını yazar. Öğrencinin hedef becerideki gelişimi, uygulama süreci, kullanılan yöntemler ve öneriler raporda yer alır. Aile ve öğretmene bilgi verilir. Öğrenciler uygulamalarını sınıfta sunar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri