1. hafta |
Tanışma-Dersin Tanıtımı ve Genel Bilgilendirme-Dersin amacı, haftalık işleyişi ve değerlendirme ölçütleri açıklanır. Sosyal ve iletişim becerilerinin OSB olan bireylerdeki yeri ve önemi ele alınır. Ders kapsamında hedeflenen uygulama süreci tanıtılır. |
2. hafta |
Temel Kavramlar ve Öğretim Yöntemleri-Sosyal ve iletişim becerileri tanımlanır. Öğretilecek beceri türleri (ortak dikkat, sıra alma, istek bildirme vb.) ele alınır. Bu becerilerin öğretiminde kullanılan temel öğretim yöntemleri tanıtılır. |
3. hafta |
Öğrenci Belirleme ve Gözlem – Performans Değerlendirme Süreci-Uygulama yapılacak öğrenci belirlenir. Öğrencinin mevcut sosyal ve iletişim becerileri gözlemlenir. Çeşitli araçlarla değerlendirme gerçekleştirilir ve öğrencinin performans düzeyi analiz edilir. Etkili pekiştireçler belirlenir. |
4. hafta |
Hedef Davranış ve Program Hazırlığı-Beceri Öğretim Programı Oluşturma-Gözlem verilerine dayalı olarak öğretilecek hedef beceri belirlenir. Davranış gözlenebilir ve ölçülebilir biçimde tanımlanır. Uygun öğretim yöntemi ve pekiştirme tarifesi seçilerek bireyselleştirilmiş beceri öğretim programı yazılır. |
5. hafta |
Beceri Öğretim Programının Yazımı- Hedef davranışa yönelik beceri öğretimi programı hazırlanır, öğretim elemanı onayı alınarak uygulamaya başlanır. |
6. hafta |
Programın Uygulanması-1. Hafta-Hazırlanan öğretim programı uygulanmaya başlanır. İlk oturumlarda başlama düzeyi ve ön test genelleme oturumları düzenlenir. Ardından öğretim, yoklama ve genelleme oturumları düzenlenir. Öğrenci performansı izlenir ve kayıt altına alınır. |
7. hafta |
Programın Uygulanması-2. Hafta-Uygulama süreci devam eder. Öğretim adımları sürdürülür. Öğrenci davranışları gözlemlenir ve veri kayıtları toplanmaya devam edilir. Gerekiyorsa uyarlamalar yapılır. |
8. hafta |
Programın Uygulanması-3. Hafta-Öğrencinin hedef becerideki ilerleyişi takip edilir. Günlük gözlemler sürdürülür, veriler düzenli olarak grafiklere aktarılır. Aile ve öğretmenden gelen geri bildirimler değerlendirilir. |
9. hafta |
Programın Uygulanması-4. Hafta-Öğrencinin hedef becerideki ilerleyişi takip edilir. Günlük gözlemler sürdürülür, veriler düzenli olarak grafiklere aktarılır. Aile ve öğretmenden gelen geri bildirimler değerlendirilir. |
10. hafta |
Programın Uygulanması-5. Hafta-Becerideki gelişim grafiklerle analiz edilir. Uygulama süreci izlenir. Gözlemler sürdürülür ve veriler grafikle desteklenir. |
11. hafta |
Programın Uygulanması-6. Hafta- Becerideki gelişim grafiklerle analiz edilir. Uygulama süreci izlenir. Gözlemler sürdürülür ve veriler grafikle desteklenir. |
12. hafta |
Programın Uygulanması-7. Hafta-Öğretim uygulamasının son haftalarına yaklaşırken, öğrencinin beceride gösterdiği performans izlenir. Grafiksel veriler güncellenir. Uygulama notları tutulur. |
13. hafta |
Programın Uygulanması-8. Hafta-Son öğretim ve izleme oturumları gerçekleştirilir. Nihai veriler toplanır ve grafik tamamlanır. Sürecin genel akışı gözden geçirilir. Program sonlandırılır. Beceride edinim gerçekleşmişse. Genelleme oturumları başlatılır. Hedef becerinin farklı kişilerle, farklı ortamlarda ve çeşitli araçlarla sergilenip sergilenmediği değerlendirilir. İzleme kayıtları alınır. |
14. hafta |
Uygulamanın Değerlendirilmesi-Sonuç Raporu Yazımı-Programın tüm süreci değerlendirilir. Öğrenciler bireysel sonuç raporlarını yazar. Öğrencinin hedef becerideki gelişimi, uygulama süreci, kullanılan yöntemler ve öneriler raporda yer alır. Aile ve öğretmene bilgi verilir. Öğrenciler uygulamalarını sınıfta sunar. |