Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DR. ÖĞR. ÜYESİ VOLKAN ŞAHİN |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
ÖEÖ114 Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitimi, ÖEÖ116 Öğrenmeye Hazırlık Becerileri, ÖEÖ215 Uygulamalı Davranış Analizi, ÖEÖ219 Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme, ÖEÖ221 Dil Gelişimi, ÖEÖ228 İletişim Becerilerinin Desteklenmesi, ÖEÖ225 Özel Eğitimde Etkili Öğretim, ÖEÖ325 Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi |
Önerilen Dersler |
ÖEÖ327 Teknoloji Destekli Öğretim, ÖEÖ333 Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, ÖEÖ423 Alternatif ve Destekleyici İletişim Yöntemleri, ÖEÖ420 Gelişimsel Yetersizliğe Yönelik Davranışsal Müdahaleler |
Okuma Listesi |
Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi (Edt. Sezgin Vuran)Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi (Edt. İlknur Çiftçi Tekinarslan, Nuray Öncül)Otizm Spektrum Bozukluğu ve Sosyal Becerilerin Öğretimi ( Edt. Çimen Acar, Sunagül Sani Bozkurt)Otizmli Çocuklara Konuşma Becerilerinin Öğretimi (Çvr. Binyamin Birkan)Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Sosyal İletişim Öğretimi (Çvr. Bahar Keçeli Kaysılı, Gamze Alak, Meral Çilem Ökcün Akçamuş, Sema Büyükkarakaya)Özel Eğitimde Dil ve İletişim Becerileri (Edt. Fatih Koçak)Otizm Spektrum Bozukluğu: İletişim ve Dil (Edt. Özlem Diken) |
Değerlendirme |
Sosyal ve iletişim becerileri öğretim programı ödevinin değerlendirilmesi, Sosyal ve iletişim becerileri öğretim programı uygulamasının gözlenmesi ve değerlendirilmesi |
Staj & Uygulama |
Teacher candidates implement a teaching program for social and communication skills for students at the institution where the student is educated (Institute for Research on Disabilities, Center for Language and Speech Disorders, Special Education and Rehabilitation Center). |
Katalog İçeriği |
Sosyal ve İletişim Becerileri: Becerileri açıklama, Öğretim yöntemlerini tanımlama; Uygulamaya Hazırlık: Hedef öğrenci belirleme, Öğrenci performansını belirleme, Etkili pekiştireç belirleme; Hedef Davranış Belirleme: Öğrenci performansını belirleme, Kayıt tutma ve grafiğe aktarma; Program Hazırlama: Hedef davranışı tanımlama, Yönteme karar verme, Pekiştirme tarifesine karar verme, Araç gereçleri ve ortamı hazırlama, Etkileşim ve iletişim ortaklarını bilgilendirme; Uygulamayı Gerçekleştirme: Yoklama, Genelleme, Öğretim ve izleme oturumlarını düzenleme, Öğrenci performansını kayıt etme ve grafiğe aktarma; Uygulamayı Tamamlama: Sonuç raporu yazma |