|
1. hafta |
1. Hafta – Ders Tanıtımı ve Kavramsal Çerçeve
Dersin amacı, beklentiler ve değerlendirme sistemi
Yapay zekâ kavramı ve turizm rehberliğiyle ilişkisi
Beş ana değerlendirme kriterine genel bakış
Görev: Öğrencilerin inceleyeceği AI-turizm uygulamasını seçmesi |
|
2. hafta |
2. Hafta – Turizm Rehberliği Becerileri ve İngilizce Terimler
Turizm rehberliğinde temel beceriler: iletişim, kültürel anlatım, yönlendirme
İlgili İngilizce terminoloji
Örnek uygulama analizi: “learning area” nasıl tanımlanır? |
|
3. hafta |
3. Hafta – 1. Kriter: Öğrenme Alanı ve Yöntemi (I)
Uygulamanın hangi rehberlik becerilerine odaklandığını analiz etme
Farklı öğrenme türlerinin İngilizce karşılıkları (simulation, AR, chatbot, quiz)
Akademik cümle kurma alıştırmaları |
|
4. hafta |
4. Hafta – 1. Kriter: Öğrenme Alanı ve Yöntemi (II)
Hedef seviye belirleme (students, professionals, trainees)
“Learning method & target audience” başlıklarının sunumda nasıl açıklanacağı
Grup çalışması: üç uygulama örneği karşılaştırması |
|
5. hafta |
5. Hafta – 2. Kriter: Yapay Zekâ Özellikleri (I)
AI teknolojisinin kullanım biçimleri
Kişiselleştirme, rota oluşturma, sesli rehberlik örnekleri
Metin içinde AI işlevlerini tanımlama (use, enable, generate, analyze vb.) |
|
6. hafta |
6. Hafta – 2. Kriter: Yapay Zekâ Özellikleri (II)
Gerçek zamanlı geri bildirim (real-time feedback) kavramı
AI olmayan alternatiflerle karşılaştırma cümleleri
Ödev: Seçilen uygulamada hangi özelliklerin AI tabanlı olduğunu yazılı açıklama |
|
7. hafta |
7. Hafta – 3. Kriter: İçerik ve Kişiselleştirme (I)
İçerik çeşitliliğini değerlendirme: tarihi, gastronomi, doğa turları vb.
“Variety of content” anlatımı için İngilizce örnek cümle kalıpları
Mini yazma etkinliği: Uygulamanın sunduğu içerikleri tanıtma |
|
8. hafta |
8. Hafta – 3. Kriter: İçerik ve Kişiselleştirme (II)
Kullanıcı temelli kişiselleştirme (age, interests, needs, time constraints)
Ek özelliklerin İngilizce açıklanması (extra features, AR maps, certification)
Peer-feedback: öğrencilerin birbirinin metnini değerlendirmesi |
|
9. hafta |
9. Hafta – 4. Kriter: Kullanıcı Deneyimi ve Erişilebilirlik (I)
User experience (UX) kavramı ve turizm uygulamalarında önemi
Kullanıcı dostu arayüz (user-friendly interface) örnekleri
“Ease of use” ve “accessibility” üzerine konuşma etkinliği |
|
10. hafta |
10. Hafta – 4. Kriter: Kullanıcı Deneyimi ve Erişilebilirlik (II)
Platform çeşitliliği: Mobile, Web, AR/VR, smartwatch
Dil desteği ve çeviri özellikleri
Grup çalışması: farklı uygulamalarda çokdillilik örnekleri |
|
11. hafta |
11. Hafta – 5. Kriter: Fiyatlandırma ve Erişilebilirlik (I)
Freemium modeli ve ücretsiz özellikler
Premium paketlerin sunduğu avantajların açıklanması
Akademik tablo oluşturma: “Free vs Premium features” |
|
12. hafta |
12. Hafta – 5. Kriter: Fiyatlandırma ve Erişilebilirlik (II)
Çevrimdışı kullanım (offline access) örnekleri
“Accessibility and affordability” temalı paragraf yazma
Tüm kriterleri birleştirerek sunum ön taslağı oluşturma |
|
13. hafta |
13. Hafta – Sunumlar (I)
Öğrencilerin seçtikleri uygulamaları İngilizce olarak sunmaları
Rubrik temelli değerlendirme (language, content, visuals, delivery)
Geribildirim ve tartışma |
|
14. hafta |
14. Hafta – Sunumlar (II) & Genel Değerlendirme
Sunumların devamı ve sınıf içi değerlendirme
Beş kriter üzerinden öz değerlendirme formu
Dersin genel değerlendirmesi, öğrenci yansımaları |