| 1. hafta | Tanışma ve Derse Giriş (Dersin içeriğinin; amacının, anahattının ve ders materyallerinin tanıtılması. Dersin işlenme biçiminin ve öğrencilerden beklentilerin ortaya koyulması. Öğrencilerin dersten ve ders hocasından beklentilerinin belirlenmesi. Dönem planının öğrencilere iletilmesi) | 
                                                
                            | 2. hafta | Nitel araştırmada düşünce ekolleri ve kuramları;  sosyal bilim yaklaşımları | 
                                                
                            | 3. hafta | Nicel araştırma ve nitel araştırma arasındaki farklar | 
                                                
                            | 4. hafta | Nitel araştırmalarda etik konular | 
                                                
                            | 5. hafta | Nitel araştırma ve yerleşik kuram | 
                                                
                            | 6. hafta | Nitel araştırmada araştırmacının rolü | 
                                                
                            | 7. hafta | Nitel araştırmalar için örnekleme | 
                                                
                            | 8. hafta | Nitel araştırmada veri oluşturma | 
                                                
                            | 9. hafta | Derinlemesine görüşmeler; odak grup görüşmeleri | 
                                                
                            | 10. hafta | Görüşme yönergesi hazırlama | 
                                                
                            | 11. hafta | Derinlemesine görüşme için uygulama | 
                                                
                            | 12. hafta | Nitel veri analizi | 
                                                
                            | 13. hafta | Niteliksel veri için bilgisayar programları;  bilgisayar ortamında nitel veri analizi | 
                                                
                            | 14. hafta | Dönem Değerlendirmesi |