Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Perakende Satış Ve Mağaza Yönetimi
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Perakendecilikte Ürün Yönetimi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Perakende ürün yönetimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri açıklayabilecektir.
  • Ürünleri sınıflandırabilir.
  • Ürün seviyelerini açıklayabilir.
  • Perakende ürün yönetimi anlayışının gelişimini açıklayabilir.
  • Perakende ürün yönetimi kapsamında satın alma organizasyonunun yapısını ve çalışmasını tanımlayabilecek
  • Merkezileşmiş ve merkezileşmemiş satın alma organizasyonlarını açıklayabilir.
  • Satın alma organizasyonlarında yönetsel rolleri tanımlar.
  • Kategori oluşturma ve yönetimi süreçlerini açıklayabilecek.
  • Kategori yönetiminin perakendeci, üretici/tedarikçi ve tüketiciye sağlayacağı başlıca yararları sıralayabilecek.
  • Kategori yönetim sürecinin temel aşamalarını açıklayabilecek.
  • Ürün çeşitlerinin nasıl planlanacağını tanımlayabilecek
  • Ürün çeşitlendirmede dikkate alınacak unsurları sayabilecek.
  • Ürün çeşitlerinin planlamasında tüketicinin yerini anlatabilecek.
  • Ürün seçiminde hangi kriterlerin kullanılabileceğini belirleyebilecek.
  • Perakendecilerin kullandıkları tedarik kaynaklarını ve tedarikçi türlerini betimleyebilecek
  • Tedarikçi seçim ve geliştirme sürecini tanımlayabilecek.
  • Tedarik zinciri yönetimi ve tedarik lojistiği konularını açıklayabilecek
  • Perakendeci ile tedarikçiler arasındaki ilişkilerin unsurlarını betimleyebilecek.
  • Mağaza alanının ürünlere nasıl tahsis edileceğini planlayabilecek,
  • Mağaza alanı bileşenlerini tanımlayabilecek
  • Mağaza alan yönetim süreci aşamalarını ayırt edebilecek
  • Mağaza alanı verimlilik analizini yapabilecek.
  • Perakende ürün yönetimi kapsamında stok planlama yöntemlerini tasarlayabilecek
  • Stokla ilgili kavramları ayırt edebilecek
  • Stok maliyetlerini saptayabilecek
  • Stok planlama yöntemlerini uygulayabilecek
  • Perakende ürün yönetiminin uluslararası boyutunu açıklayabilecektir.
  • Süreçleri etkileyen faktörleri tanımlayabilecek.
  • Farklı ürün stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarını belirleyebilecek.
  • Standart ve uyarlanmış ürünlerin pazara girişlerini betimleyebilecek.
  • Ürün tedarik etmede ülke orijini, kültürel etkiler ve etiğin rolünü açıklayabilecek.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri