Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı (Tezli) (YL)
  • Sınıf Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İlkokul'da Öğrenme-Öğretme Süreci
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • İlkokulun önemini, amaçlarını ve kapsamını açıklayabilecektir.
  • İlkokulun amaçlarını açıklar.
  • İlkokulun ilkelerini açıklar.
  • İlkokulun Türk eğitim sistemi içindeki yerini ve önemini tartışır.
  • İlkokulda programın uygulanmasına ilişkin genel ilkeleri açıklar.
  • İlkokul dönemindeki öğrencilerin karakteristik özelliklerini açıklayabilecektir.
  • İlkokul dönemindeki çocukların gelişimsel özelliklerini açıklar.
  • İlkokul dönemindeki çocukların gelişimsel özelliklerine uygun örnek olaylar tasarlar.
  • İlkokul basamağındaki öğrenme-öğretme sürecini açıklayabilecektir.
  • Öğrenme kuramlarından “Davranışçı Kuram”ı açıklar.
  • Öğrenme kuramlarından “Bilişsel Kuram”ı açıklar.
  • Öğretim yaklaşımlarından “Sunuş Yoluyla Öğretim”e uygun bir ders planı hazırlar.
  • Öğretim yaklaşımlarından “Buluş Yoluyla Öğretim”e uygun bir ders planı hazırlar.
  • Öğretim yaklaşımlarından “Araştırma Yoluyla Öğretim”e uygun bir ders planı hazırlar.
  • Öğretim ilkelerini açıklar.
  • Öğretim yöntemleri ve tekniklerini açıklar.
  • Öğretim yöntemleri ve tekniklerinin eğitsel yararlarını tartışır.
  • İlkokulda araç-gereçleri etkili olarak işe koşabilecektir.
  • Öğretimde araç-gereç kullanmanın yeri ve önemini açıklar.
  • Öğretimde kullanılan araç-gereçleri tanımlar.
  • Öğretimde araç-gereç seçimini etkileyen etmenleri belirler.
  • Araç gereçlerin öğretimde etkili kullanılmasının gerekliliğini yorumlar.
  • İlkokulda öğretim etkinliklerini planlayabilecektir.
  • Öğretimde planlamanın önemini açıklar.
  • Öğretim sürecinde kullanılan ders planlarını hazırlar.
  • Hazırladığı planları etkili olarak uygulamaya koyar.
  • İlkokulda öğrenci başarısını değerlendirebilecektir.
  • Öğrenme-öğretme sürecinde değerlendirmenin yeri ve önemini açıklar.
  • Öğrenci başarısını değerlendirmede kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
  • İlkokulda görev yapan öğretmenin niteliklerini açıklayabilecektir.
  • Öğretmenin kişisel niteliklerini açıklar.
  • Öğretmenin mesleki niteliklerini açıklar.
  • Öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan yeni yaklaşımları açıklayabilecektir.
  • Öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan yeni yaklaşımları araştırır.
  • Öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan yeni yaklaşımların kullanım biçimlerini açıklar.
  • Öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan yeni yaklaşımların eğitisel doğurgularını tartışır.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri