Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı (Tezli) (YL)
  • Sınıf Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dil Edinimi ve İlkokulda Türkçe Öğretimi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Dil ve dil öğretimi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilecektir.
  • Dil tanımlarını açıklar.
  • Dilin bileşenlerini açıklar.
  • Dil ve ana dili ilişkisini tartışır.
  • Dil öğretimine ilişkin temel kavramları tartışır.
  • Dil öğrenme kuramlarını tartışabilecektir.
  • Davranışçı dil öğrenme kuramlarını açıklar.
  • Bilişsel psikolojiye göre dil öğrenme kuramını açıklar.
  • Piajet’nin dil öğrenme kuramını açıklar.
  • Yapılandırmacı dil öğrenme kuramını açıklar.
  • Dil öğrenme kuramlarını karşılaştırır.
  • Ana dili öğretim süreçlerini açıklayabilecektir.
  • Ana dili öğretimindeki temel kavramları açıklar.
  • Ana dili öğretiminin amaç ve ilkelerini açıklar.
  • Ana dili öğretimindeki temel beceri alanlarının özelliklerini irdeler.
  • Ana dili öğretiminde temel becerilerin öğretim süreçlerini tartışır.
  • Ana dili öğretim süreçlerini etkileyen etmenleri tartışabilecektir.
  • Ailenin ana dili öğretimini etkileme biçimlerini sorgular.
  • Okulun ana dili öğretimini etkileme biçimlerini inceler.
  • Çevrenin ana dili öğretimini etkileme biçimlerini sorgular.
  • Ana dili öğretimini etkileyen tüm etmenleri karşılaştırır.
  • Ana dili öğretiminin değerlendirilmesinde benimsenen yaklaşımları tartışabilecektir.
  • Ana dili öğretiminde değerlendirmenin önemini açıklar.
  • Ana dili öğretiminde kullanılabilecek nitel ve nicel değerlendirme yöntemlerini açıklar.
  • Ana dili öğretiminde benimsenen değerlendirme yaklaşımlarının tartışır.
  • Türkiye’de ve dünyada benimsenen anadili öğretim yaklaşımlarını analiz edebilecektir.
  • Türkiye’de farklı dönemlerde ana dili öğretiminde benimsenen dil öğretim yaklaşımlarını açıklar.
  • Farklı Avrupa ve Amerika’da dil öğretiminde benimsenen yaklaşımları açıklar.
  • Türkiye’de ve dünyada benimsenen ana dili öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır.
  • İlköğretimde ana dili öğretiminde karşılaşılan güncel sorunları analiz edebilecektir.
  • Ana dili öğretiminde karşılaşılan sorunların nedenlerini açıklar.
  • Ana dili öğretiminde karşılaşılan sorunları tartışır.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri