Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Zihin Engelinin Kavramsal ve Kuramsal Temelleri
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Zihin yetersizliğine ilişkin terim ve kavramları açıklayabilecektir.
  • Zihin yetersizliğini gelişimsel yetersizlik bağlamında açıklar.
  • Zihin yetersizliğini betimlemek için kullanılan terimleri tanır.
  • Geliştirilen çeşitli tanımların anahtar öğelerini tanır.
  • AAIDD tarafından geliştirilen zihin yetersizliği tanımlarını açıklar.
  • Tanımların uygulamaya etkilerini tartışır.
  • Zihin yetersizliği tanımlarında yer alan anahtar kavramların kuramsal temellerini açıklayabilecektir.
  • 1992 ve 2002 AAIDD tanımlarının genel yapılarında yer alan kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri betimler.
  • ICF ve AIDD sistemleri arasındaki ilişkiyi betimler.
  • Zihin yetersizliği kavramına yönelik sosyo-ekolojik bakış açısı kazanır.
  • Zihin yetersizliği olan bireylerin sınıflandırma sistemlerini tartışabilecektir.
  • Geleneksel sınıflandırma sistemlerini tanır.
  • AAIDD’nin önerdiği sınıflama sistemini açıklar.
  • Sınıflama sistemlerinin uygulamaya etkilerini tartışır.
  • Zihin yetersizliğinin tanılanmasına dayalı olarak zekânın değerlendirilmesinin yerini ve önemini tartışabilecek.
  • Farklı zekâ ve zihinsel gelişim kuramlarını açıklar.
  • Zekâ ölçümlerinde kullanılan farklı araçları tanır.
  • Zekâ ölçekleri ve ölçümleri ile ilişkili kavramları açıklar.
  • Zekâ ölçeklerinin sınırlılıklarını tartışır.
  • Türkiye’de zihin yetersizliği olan bireylerin tanılanmaları bağlamında, zeka ölçeklerinin durumunu ve kullanılmasını tartışır.
  • Zihin yetersizliğinin tanılanmasına dayalı olarak uyumsal davranışların değerlendirilmesinin yerini ve önemini tartışabilecek.
  • Farklı uyum kuramlarını açıklar.
  • Uyumsal davranışların değerlendirilmesinde göz önünde bulundurulması gereken konuları betimler.
  • Uyumsal davranışların değerlendirilmesine ilişkin temel kavramları açıklar.
  • Uyumsal davranışları değerlendirmede kullanılan farklı araçları betimler.
  • Türkiye’de zihin yetersizliği olan bireylerin tanılanmaları bağlamında uyum ölçeklerinin durumunu ve kullanılmasını tartışır.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri