Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Doktora
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Oyun ve Öğrenme
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • 1. Erken eğitim döneminde oyunun çocuğun gelişimi üzerindeki önemini açıklayabilecektir. 1.a. Oyunun tanımını yapar. 1.b. Oyunun, çocuğun farklı gelişim alanlarına (sosyal, bilişsel, motor, dil edinimi, vb.) sağladığı yararları açıklar. 1.c. Erken eğitim döneminde çocukların yaşlara göre gösterdikleri oyun gelişim aşamalarını tanımlar. 1.d. Oyunun gelişimini tanımlar. 1.d1. Zihinsel oyun basamaklarını tanımlar. 1. d2. Sosyal oyun basamaklarını tanımlar.
  • 2. Oyuna dayalı değerlendirme araçlarını ve oyun kuramlarını tanımlayabilecektir. 2. 1. Zihinsel oyun için ölçü araçlarını inceler. 2.2. Sosyal oyun için ölçü araçlarını inceler. 2.3. Klasik oyun kuramlarını tanımlar. 2.4. Modern oyun kuramlarını tanımlar. 2.5. Zihinsel ve sosyal oyun basamaklarını doğal ortamda gözlemler.
  • Gelişimsel yetersizliği olan çocukların eğitimiminde oyunun önemini betimleyecektir. 3.1. Gelişimsel yetersizliği olan çocukların zorlandıkları oyun davranışlarını tanımlar. 3.2. Gelişimsel yetersizliği olan çocukların oyun öğretiminde niçin sistematik öğretime gereksinim duyulduğunu açıklar. 3.3. Gelişimsel yetersizliği olan çocukların oyun öğretiminde sahip olması gereken ön koşul davranışları tanımlar.
  • 4. Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara oyun öğretimi sırasında kullanılan etkili öğretim yöntemlerini betimleyebilecektir. 4.1. Uygulamalı davranış analizine dayalı yöntemleri betimler 4.2. Doğal ortamda kullanılan öğretim yöntemlerini betimler.
  • Alanyazımda oyuna dayalı araştırmaları tartışabilecektir.
  • Gelişimsel yetersizliği olan çocukların eğitiminde nitelikli yetişkin-çocuk etkileşimi stratejilerini açıklayabilecektir.
  • Erken eğitim ortamlarında kullanılan akran aracılı müdahaleleri tanımlayabilecektir.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri