Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğt.ABD-TezliY
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi Programı (Tezli YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitsel Tasarımın Kuramsal Temelleri
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • 1. Eğitsel tasarımın kavramsal yapısını açıklayabilecektir. 1.1. Eğitsel tasarım ile ilişkili temel kavramları tanımlar. 1.2. Eğitsel tasarım ile ilişkili temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklar. 1.3. Eğitsel tasarımın tarihsel gelişimini açıklar.
  • 2. Eğitsel tasarımın kuramsal temelini açıklayabilecektir. 2.1. Eğitsel tasarımın kuramsal temelini oluşturan öğrenme-öğretme kuramlarını açıklar. 2.2. Eğitsel tasarımın kuramsal temelini oluşturan öğrenme-öğretme kuramlarının ilkelerini karşılaştırır. 2.3. Öğrenme-öğretme kuramlarının ilkelerini eğitsel tasarım açısından örneklendirir.
  • 3. Eğitsel tasarım modellerinin özelliklerini açıklayabilecektir. 3.1. Eğitsel tasarım için kullanılan modelleri sıralar. 3.2. Eğitsel tasarım modellerinin özelliklerini karşılaştırır. 3.2. Eğitsel tasarım modellerini özelliklerine göre sınıflandırır. 3.3. Eğitsel tasarım modellerinin özelliklerine göre kullanım alanlarını örneklendirir.
  • 4. Eğitsel tasarım sürecinin aşamalarını analiz edebilecektir. 4.1. Eğitsel tasarım sürecinin yapısını irdeler. 4.2. Eğitsel tasarım sürecinin aşamaları arasındaki ilişkileri tartışır. 4.3. Eğitsel tasarım sürecinin aşamalarında yapılan işlemleri bir tasarım üzerinde sorgular.
  • 5. Eğitsel tasarım ilkelerinin öğrenme-öğretme ortamlarının tasarımında kullanımına ilişkin öneriler geliştirebilecektir. 5.1. Eğitsel tasarım ilkelerini özelliklerine göre tartışır. 5.2. Eğitsel tasarım ilkelerinin her bir boyutuna ilişkin ilkeleri sorgular. 5.3. Eğitsel tasarım ilkelerinin öğrenme-öğretme ortamlarının tasarımında kullanımını sorgular. 5.4. Eğitsel tasarım ilkelerinin öğrenme-öğretme ortamlarının tasarımında kullanımına ilişkin uygulamaya dönük bir araştırma önerisi oluşturur.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri