Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Felsefe Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Türkiye'de Felsefenin Gelişimi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Osmanlı İmparatorluğu’nun eğitim kurumlarında felsefe etkinliğinin aşamalı olarak azalışının altında yatan nedenleri eleştirel olarak çözümler ve değerlendirir.
  • 1839’dan sonra Osmanlı entellektüel yaşamında kendini gösteren çeşitli felsefe yaklaşımlarını eleştirel olarak çözümler ve değerlendirir.
  • Münif Paşa’nın felsefeye yaklaşımını açıklar ve eleştirir.
  • Ali Suavi’nin felsefeye yaklaşımını açıklar ve eleştirir.
  • Beşir Fuad’ın felsefeye yaklaşımını açıklar ve eleştirir.
  • Ahmed Midhat Efendi’nin felsefeye yaklaşımını açıklar ve eleştirir.
  • II. Meşrutiyet Dönemi'ndeki (1908-1922) felsefi yaklaşımları açıklar ve değerlendirir.
  • Baha Tevfik tarafından benimsendiği biçimiyle materyalizmi açıklar ve değerlendirir.
  • Şehbenderzâde Filibeli Ahmet Hilmi tarafından benimsendiği biçimiyle spiritüalizmi açıklar ve değerlendirir.
  • Rıza Tevfik tarafından benimsendiği biçimiyle pozitivizmi açıklar ve değerlendirir.
  • Ziya Gökalp tarafından benimsendiği biçimiyle sosyolojik pozitivizmi açıklar ve değerlendirir.
  • Dergâh çevresinin-yani, Mustafa Şekip Tunç, Mehmet Emin Erişirgil ve İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun sezgiciliğini ve/veya Bergsonculuğunu açıklar ve değerlendirir.
  • 1839-1933 arasında Osmanlı entellektüel yaşamındaki felsefe adına kaydedilen gelişmelere değer biçer.
  • Dâr’ülfünûn’daki öğretim üyelerinin bakış açılarını eleştirel olarak çözümleyebilecek ve değerlendirebilecektir.
  • Dâr’ülfünûn’daki gelişmeleri, Felsefe Bölümü’nün başarı/başarısızlıklarını ve öğretim üyelerini temel alarak açıklar ve özetler.
  • Üniversitelerin özerkliği üzerine yapılmış tartışmaları yorumlar.
  • Genç Cumhuriyet’in benimsediği eğitim politikaları üzerindeki pozitivizm etkisini değerlendirebilecektir.
  • Atatürk’ün felsefe anlayışını açıklar ve bu anlayışı daha önceki felsefe anlayışlarıyla karşılaştırır.
  • 1933’de yapılan Üniversite Reformu’nu çözümler ve bu devrim niteliğindeki hareketin temel niteliklerini formüle eder.
  • İstanbul Üniversitesi’nde ortaya çıkan bakış açılarını karşılaştırır ve ilişkilendirir.
  • Hans Reichenbach ile birlikte gelen mantıksal pozitivizmin etkisini açıklar ve bu etkiyi Nusret Hızır’ın çalışmalarıyla ilişkilendirir.
  • Ernst von Aster ile birlikte gelen felsefe tarihi etkisini açıklar ve bu etkiyi Macit Gökberk’in çalışmalarıyla ilişkilendirir.
  • Nicolai Hartmann ile birlikte gelen yeni ontoloji ve felsefi antropoloji etkilerini açıklar ve bu etkileri Takiyettin Mengüşoğlu’nun çalışmalarıyla ilişkilendirir.
  • Türk akademik yaşamındaki ilk Felsefe Bölümlerinin kaynakları ve etkilerine işaret eden örnekler formüle edebilecektir.
  • YÖK öncesinde ve sonrasında felsefenin akademik bir disiplin olarak gelişmesini değerlendirebilecektir.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri