Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • İletişim Bilimleri Fakültesi
  • İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Medya Yönetimi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Günümüzün medya endüstrisi hakkında bilgi sahibi olacaklar, medya endüstrisini tanımlayabilecekler ve medya endüstrisine eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabileceklerdir
  • 1.1 Medya Endüstrisini tanımlamayabilir ve Medyada Tekelleşme, Medyada Birleşme, Medyanın Özelleştirilmesi, de-regülasyon kavramlarını açıklayabilir. 1.2. Medya Sahipliği ve Politik Güç konusu hakkında fikir sahibi olacak ve dördüncü güç olarak medyanın etkisini öğrenecektir. 1.3. Küresel Medya İşletmelerinin Yapısı ve Yönetimini özetleyebilir.
  • Basın işletmelerini oluşturan bölümleri ve basın işletmelerinde çalışan kişilerin görevlerini tanıyacaklar, basın işletmesinin nasıl yönetildiği konusunda fikir sahibi olacaklardır
  • 2.1. Basın İşletmelerinin nasıl kurulduğunu ve basın işletmesini oluşturan temel bölümlerin ne olduğunu açıklayabilir. 2.2. Basın ve Basım İşletmelerinde Çalışan Kişiler ve Görevlerini ifade edebilir. 2.3. Basın İşletmesinde Yönetim Yapısı ve Basın İşletmesinde Yönetim Şekillerini anlatabilir.
  • Televizyon işletmelerinin çalışma şekli ve giderleri hakkında fikir sahibi olacaklar ve televizyon işletmelerin örgütsel yapısını tanımlayabileceklerdir.
  • 1.1. Yayınların Günlük, Haftalık ve Sezonluk Planlamasını genel planlama çerçevesinde açıklayabilir. 1.2. Televizyon İşletmesinin Örgütsel Yapısı ve Çalışanların Görevlerini ifade edebilir. 1.3. Televizyon Endüstrisinde Tüketiciler: İzleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaktır 1.4. Televizyon Şirketlerinin Üretim ve Dağıtım Giderleri ve Televizyon İçeriklerinin Uluslararası Ticareti hakkında fikir sahibi olacaktır.
  • Radyo İşletmeciliğinin çalışma şekli ve giderleri hakkında fikir sahibi olacaklar ve radyo işletmeciliğinin örgütsel yapısını tanımlayabileceklerdir.
  • 1.1. Radyo İşletmesinin Örgütsel Yapısı ve Çalışanların Görevlerini açıklayabilir. 1.2. Radyo Şirketlerinde Üretim Yapısını açıklayabilir. 1.3. Radyo Endüstrisinde Tüketiciler: Dinleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaktır. 1.4. Radyo Şirketlerinde Üretim ve Dağıtım Giderleri hakkında fikir sahibi olacaktır. 1.5. Radyo İçeriklerinin Uluslararası Ticaretini tartışabilir.
  • Modern Reklamcılık Endüstrisini tanımlayabilecekler ve reklam ajanslarının işleyiş biçimi hakkında bilgileneceklerdir.
  • 1.1. Reklam Endüstrisini oluşturan Reklam veren, Reklam Ajansı, Medya, Tedarikçileri tanımlayabilir. 1.2.Reklamcılık Endüstrisinde Üretimi açıklayabilir. 1.3. Reklam Ajansında Yönetim Yapısını ifade edebilir. 1.3. Medya Planlama süreci ve Telif ve Yasal Sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olacaktır. 1.4. Ulaşılması gereken tüketici kitlesi ve kullanılacak olan medya araçları hakkında bilgilenecektir. 1.5. Reklamların Görülme Süresi ve Sıklığını öğrenecektir. 1.6. Reklamların Görüleceği Coğrafya ve Reklam için Alınacak Ücret hakkında fikir sahibi olacaktır. 1.6. Reklam mecralarını, Reklamcılık Endüstrisinde Dağıtımı öğrenecek ve bir reklamın başarısını tanımlamayı açıklayabilecektir.
  • Sinema Sektörü Endüstrisi hakkında genel bir fikir elde edeceklerdir ve sinema işletmesinin yönetimi ve işleyiş biçimi hakkında bilgileneceklerdir.
  • 1.1. Sinema Endüstrisini içeren Film Endüstrisi, Sinema Filmi, Reklam Filmi, Dizi Film, Hollywood, Bollywood, Yeşilcam, Greenbox’ı tanımlayabileceklerdir. 1.2. Film prodüksiyonu, fikrin oluşumu, finans, pre-prodüksiyon, dağıtım, gösterim sürecini değerlendirebileceklerdir. 1.3. Sinema İşletmesinde Çalışan Kişiler ve Görevlerini açıklayabileceklerdir.
  • Medyada Motivasyon ve İşgücü kavramlarını yakından inceleyeceklerdir.
  • 1.1. Medyada İnsan Kaynakları Planlaması Nasıl Yapılır Öğreneceklerdir. 1.2 İyi bir Ücret Politikasının Belirlenmesinde ve İşletme Çalışma Koşullarının İyileştirilmesinde Nelere Dikkat Edilmesi Gerektiğini Öğreneceklerdir. 1.3. Fikir İşçisi ve Medya Elitleri Kavramını açıklayabileceklerdir. 1.4. Medya Çalışanlarının Yasal ve Sosyal Hakları Hakkında Bilgi Sahibi Olacaklardır. 1.5. Eşit İstihdam Fırsatı ve Basın Sendikacılığı ve Amaçlarını Öğreneceklerdir.
  • Medyada Nasıl Yönetici Olunur Sorusu Gazetecilikten Yöneticiliğe Tırmanan Ünlü İsimlerden Örnekler Verilerek Tartışılacaktır.
  • 1.1 Medyada Doğru işe girmek, keşfedilmek ve basamakları tırmanmak konusunu gazetecilikten yöneticiliğe tırmanan ünlü isimlerden verilen örneklerle tartışılabileceklerdir. 1.2. Yöneticilikte İlk Deneyim, Liderlerin Özellikleri ve Çalışanlara İlham Veren Etkili Bir Lider Olmak Konusunda bilgileneceklerdir. 1.3. Yüksek öğrenim görmüş / MBA yapmış liderlerin medya şirketlerine gelişi ve yarattığı değişim hakkında fikir sahibi olacaklardır. 1.4. Emekli medyacı kavramını değerlendirebilecekler ve yöneticinin üzerine aldığı yasal yükler, mahkemeye varabilecek yükümlülükler konusunda bilgileneceklerdir.
  • Medya İşletmelerinin Yayın Satışları hakkında fikir sahibi olacaklardır.
  • 1.1. Satış bölümünün fonksiyonları ve Satış Genel Müdürü ve Sorumluluklarını açıklayabileceklerdir. 1.2. Ücretlendirme Planı nasıl yapılıyor ve yerel / bölgesel satışlar ve ulusal satışlar nasıl gerçekleşiyor öğreneceklerdir.
  • Medya şirketlerinde tutundurma planları nasıl hazırlanıyor bilgileneceklerdir.
  • 1.1 İzleyiciyi ve okuyucuyu tutundurmada kullanılan tutundurma yöntemlerinin yanı sıra satış promosyonu nedir öğreneceklerdir.
  • Medya işletmesinde bütçeleme ve finansal yönetim nasıl gerçekleşiyor öğreneceklerdir
  • 1.1. Bütçeleme ve Planlama, Maliyet Türleri, Mali Bilançoyu Hazırlama konusunda bilgileneceklerdir. 1.2. Finansal gelişimi izleme ve yatırım ve risk yönetimi konusunda bilgileneceklerdir. 1.3. Reklam ve tiraj-rating, medya endüstrisinde rekabet stratejileri ve kar maksimizasyonu konularında fikir sahibi olacaklardır. 1.4. Medya işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarını örneklerle tartışabileceklerdir.
  • Outdoor
  • 1.1 Açıkhava reklamları, çeşitleri ve işleyiş biçimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
  • Medya ve iş ortaklarını açıklayabileceklerdir.
  • 1.1. RTÜK, Basın İlan Kurumu, Reklamverenler derneği, TİAK, EGTA’yı tanımlayabilecekler.
  • Medya Muhasebesi ve uygulamaları hakkında bilgileneceklerdir
  • 1.1. Fatura, e-fatura, faktöring, vade ve ödeme yöntemlerini açıklayabilecekler ve maliyet muhasebesi hakkında fikir sahibi olacaklardır.
  • Medya işletmelerinde kullanılan programları tanımlayabileceklerdir
  • 1.1 Microsoft Office Programlarını, Booking-Rezervasyon Programlarını, Araştırma Programlarını (Nielsen-ADEX, Nielsen-TGI, TNS-InfoSys+, Advantage, MedPlan) tanıyacaklardır.
  • Medya grubu kavramı ve beraber hareket edebilmeyi tartışabileceklerdir. Raporlama sürecinde kullanılan teknikleri öğreneceklerdir.
  • 1.1 Kurum içi raporlama, kurum dışı raporlama sürecini öğreneceklerdir. 1.2. Veri madenciliği tekniği ile tanışacaklardır. 1.3. Veri gizliliği ve sorumluluklar, veri paylaşma metodları, geçmiş dataya bakmak ve geleceğe yön vermek konuları hakkında fikir sahibi olacaklardır. 1.4. Raporu kim yapar ve kime yapar sorusunu değerlendireceklerdir.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri