Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • İletişim Bilimleri Fakültesi
  • Gazetecilik Bölümü (%30 İngilizce)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eleştirel Medya Kuramları
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • 1. Kitle iletişim alanına yön veren temel yaklaşımları (liberal ve eleştirel yaklaşımları) açıklayabilecektir. 1.1. Medya alanındaki liberal yaklaşımların düşünsel açılımlarını açıklar. 1.2. Medya alanındaki eleştirel yaklaşımların alana katkılarını ifade eder. 1.3. Liberal ve eleştirel yaklaşımların medyaya yaklaşımlarındaki temel farklılıkları ve benzeşmeleri kendi cümleleriyle ifade eder.
  • 2. Eleştirel yaklaşımın temel kavramlarını, arkaplanını ve tarihsel olarak sınıflandırılmasını açıklayabilecektir. 2.1. Medyaya ilişkin eleştirel yaklaşımın kullandığı temel kavramları açıklar. 2.2. Eleştirel yaklaşımın medya alanına ilişkin değerlendirmelerinde yararlandığı arkaplanı disiplinlerarası bir bakış açısıyla ifade eder. 2.3. Tarihsel süreçte eleştirel yaklaşımın kendi içerisindeki farklılaşmalarını ve medyaya yaklaşımlarını sınıflandırarak açıklar.
  • 3. Eleştirel paradigmayı oluşturan her bir yaklaşımın temel ayrışma noktalarını ve özelliklerini analiz edebilecektir. 3.1. Medyaya ilişkin Frankfurt Okulu’nun "kültür endüstrisi" kavramını tartışır. 3.2. Yapısalcı yaklaşım bağlamında, medya metinlerinin dilini ve göstergebilimsel açıdan değerlendirilmesini yorumlar. 3.3. "Kültürel Çalışmalar" yaklaşımının ideolojinin yeniden üretimi, metin/dil merkezli ve izleyici odaklı yaklaşımlarını ifade eder. 3.4. Eleştirel ekonomi politik yaklaşımın medyanın sahiplik yapısı başta olmak üzere üretim temelli yaklaşımlarını açıklar. 3.5. Post-yapısalcı yaklaşımı medyaya ilişkin ötekileştirme ve temsiliyet kavramları ekseninde tartışır.
  • 4. Eleştirel yaklaşımın bir bütün olarak medya ortamına ilişkin bakışını üretim, ürün ve tüketim düzeyinde değerlendirebilecektir. 4.1. Medyanın ekonomi politiğini göz önünde bulundurarak medya endüstrisinin üretim aşamasını açıklar. 4.2. Bir bütün olarak medya endüstrisi içerisinde üretilen medya metinlerini yorumlar. 4.3. Medya metinlerinin izleyiciler tarafından nasıl alımlandığı konusunu değerlendirir.
  • 5. Eleştirel yaklaşımın teorik ilkelerini, Türkiye’deki medya ortamına uyarlayarak değerlendirebilecektir. 5.1. Türkiye’deki medya endüstrisinin işleyişini sorgular. 5.2. Türkiye’deki medya endüstrisini üretim, metin ve tüketim düzeyinde yorumlar. 5.3. Türkiye’deki egemen medya yapısının olumsuzlukları karşısında yeni model önerileri inşa eder.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri