Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretimi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Matematik öğretiminde içerik ve süreç standartlarını açıklayabilecektir.
  • Matematik öğretiminde öğrenme alanlarına(içerik standartlarına) örnek verir,
  • Matematik öğretiminde süreç standartlarını açıklar,
  • İlköğretim (
  • ve özel eğitim programının öğelerini açıklar.
  • Matematik öğretiminin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri açıklayabilecektir.
  • Matematik öğretiminin hiyerarşik yapısını ve açıklar,
  • Matematik öğretiminde öğrencilerin ilk değerlendirilmesi sürecinde kullanılabilecek değerlendirme tekniklerini sıralar,
  • Matematik öğretiminde öğrencilerin perfromansının ayrıntılı değerlendirilmesinde kullanılabilecek teknikleri açıklar,
  • Matematik öğretiminde beceri ve kavramların ön koşul davranışlarını belirler,
  • Matematik öğretiminde verilen bir işlemin analizini yapar.
  • Matematik öğretiminde hata analizine yer vermenin önemini açıklayabilecektir.
  • Hata analizini neden gerek duyulduğunu tartışır,
  • Matematik işlemlerinde öğrencilerin yaptıkları hataların, hata örüntüsünü açıklar
  • Hata analizine dayalı olarak öğrencinin performansını belirler.
  • Özel gereksininimi olan öğrencilerde, matematik öğretimini etkileyen etmeleri açıklayabilecektir.
  • Matematiği anlamada öğrencilerin sözel dil sorunlarını açıklar,
  • Matematiği anlamada öğrencilerin bilişsel etmenleri açıklar,
  • Etkili olmayan matematik öğretiminin temel özelliklerini listeler.
  • Matematik öğretiminin planlanmasında temel ilkeleri açıklayabilecektir
  • Matematik öğretiminde, beceri ve kavramların somut-yarı somut-soyut sunuma ile ilgili örnekler verir
  • Matematik öğretiminde beceri ve kavramların küçük adımlara ayırır,
  • Matematik öğretiminde edinilen beceri ve kavramları günlük yaşamda kullanır.
  • Matematik öğretiminde beceri ve kavramları doğrudan öğretim yaklaşımına göre planlayabilecektir
  • Doğrudan matematik öğretiminin öğelerini tartışır,
  • Matematik beceri ve kavramların öğretimini doğrudan öğretim yaklaşımına göre planlar,
  • Matematik beceri ve kavramların öğretimini basamaklandırılmış yaklaşıma göre planlayabilecektir
  • Basamaklandırılmış yaklaşımın temel özelliklerini açıklar,
  • Matematik beceri ve kavramların öğretimini basamaklandırılmış yaklaşıma göre desenler,
  • Matematikte toplama, çıkarma, çarpma işlemlerinin öğretiminde nokta belirleme (Dokunmatik-Touch Math) tekniğini kullanabilecektir.
  • Nokta belirleme tekniğinin temel özelliklerini açıklar,
  • Verilen bir işlemin öğretiminde nokta belirleme tekniğini uygular.
  • Matematik öğretiminde bilgi türlerini sınıflandırabilecektir
  • Matematikte sözel bilgi türlerinin öğretiminde dikkat edilecek hususları açıklar,
  • Kavram öğretiminde dikkat edilecek hususları açıklar,
  • Kural öğretiminde dikkat edilecek hususları açıklar,
  • Problem çözme becerilerinin öğretiminde dikkat edilecek hususları açıklar
  • Sayma becerileri, sayı kavramları, dört işlem, ölçme, geometri ve veri analizi alanlarında beceri ve kavramların öğretimini planlayıp uygulayabilecektir.
  • Sayı kavramı ve sayma becerilerinin öğritimini planlayabilecek,
  • Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemleri ile ilgili beceri ve kavramların öğretimini planlayabilecek,
  • Uzunluk, ağırlık, zaman ve değer ölçülerinin öğretimini planlayabilecek,
  • İki boyutlu şekillerin ve üç boyutlu nesnelerin öğretimini planyabilecek.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri