Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Felsefe Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Etik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Temel etik kavramları tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir.
  • "Ahlak" ve "etik" kavramlarını tanımlar ve açıklar.
  • Öznel-nesnel, görece-mutlak, iyi-kötü, olgu-değer gibi kavramları tanımlar ve açıklar.
  • Normatif etiği tanımlar ve açıklar.
  • Meta-etiği tanımlar ve açıklar.
  • Normatif etiğin ve meta-etiğin temel problemlerini kendi cümleleriyle ifade eder.
  • Normatif etik teorileri karşılaştırabilecek ve eleştirebilecektir.
  • Deontolojik etiği tartışır.
  • Yararcılığı tartışır.
  • Erdem etiğini tartışır.
  • Etik benciliği tartışır.
  • Normatif etik teorileri karşılaştırır.
  • Meta-etik teorileri tartışabilecektir.
  • Ahlaki evrenselciliği ve göreciliği açıklar ve tartışır.
  • Sezgicilik ve doğalcılığı açıklar ve tartışır.
  • Duyguculuğu ve ahlak mantıkçılığını açıklar ve tartışır.
  • Etiğin temel sorunlarını tartışabilecektir.
  • "En yüksek iyi" problemini açıklar ve tartışır.
  • "Doğru eylem" problemini açıklar ve tartışır.
  • İrade özgürlüğü problemini açıklar ve tartışır.
  • Normatif etik ve meta-etik teorileri değerlendirebilecektir.
  • “Nasıl yaşamalıyım?” ve “iyi yaşam nedir?” sorularına verilen yanıtların eleştirel değerlendirmesini yapar.
  • Olgu-değer ayırımı, etik temellendirme ve etik yargıların doğru/yanlış olmalarının olanaklılığı gibi meta-etik problemleri değerlendirir.
  • Ahlak yargıları, normatif etik ve meta-etik ile ilgili sorulan farklı düzeylerdeki soruları ayırt eder.
  • Etik ile ahlak felsefesi arasında ayırım yapılıp yapılamayacağının değerlendirmesini yapar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri