Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Gereksinimi Olan Yetişkinler
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • 1. Tipik gelişen bireyler açısından yetişkinlikle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
  • 1.1. Ergenlik ve yetişkinlik terimlerini betimler. 1.2. Tipik gelişen bireyler açısından yetişkinlik döneminin özelliklerini betimler. 1.3. Tipik gelişen bireyler açısından yetişkinlik döneminin göstergelerini betimler. 1.4. Tipik gelişen bireyler açısından yetişkinlik ve yaşam kalitesi ilişkisini betimler.
  • 2. Özel gereksinimli bireyler açısından yetişkinlik dönemini tanımlayabilecektir.
  • 2.1. Özel gereksinimli bireylerde yetişkinlik döneminin göstergelerini betimler. 2.2. Özel gereksinimli bireylerin yetişkinlik yaşamına ulaşmada karşılaştığı engelleri betimler. 2.3. Özel gereksinimli bireyler açısından yaşam kalitesi kavramını betimler.
  • 3. Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından özel gereksinimli bireylerin yaşadıkları güçlükleri ve destek gereksinimlerini betimleyebilecektir.
  • 3.1. Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından özel gereksinimli bireylerin yaşadıkları güçlükleri betimler. 3.2. Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından özel gereksinimli bireylerin destek gereksinimlerini betimler 3.3. Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından geçiş döneminde özel gereksinimli bireylerin neden desteklenmesi gerektiğini açıklar. 3.4. Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından özel gereksinimli bireylerin desteklenmesi için neler yapılması gerektiğini betimler.
  • 4. Bağımsız yaşam becerilerini betimleyebilecektir.
  • 4.1. Bağımsızlık ve bağımsız yaşam becerileri kavramlarını betimler. 4.2. Bağımsız yaşam becerilerini (“günlük yaşam becerileri”, “öz-belirleme ve kişilerarası beceriler” ile “istihdam ve çalışma becerileri”) ve alt becerilerini betimler. 4.3. Bağımsız yaşam becerileriyle ilgili sınıflamaları açıklar. 4.4. Özel gereksinimli bireylere bağımsız yaşam becerilerinin neden kazandırılması gerektiğini betimler.
  • 5. Özel gereksinimli bireyleri yetişkinliğe ve bağımsız yaşama hazırlamada geçiş kavramını ve geçiş planlamalarının önemini betimleyebilecektir.
  • 5.1. Geçiş kavramını ve özelliklerini betimler. 5.2. Geçiş sınıflamalarını betimler. 5.3. Yetişkinliğe geçiş sürecinde geçiş planlamalarını ve önemini betimler. 5.4. Geçiş ekibini ve özelliklerini betimler. 5.5. Geçiş ekibinin rol ve sorumluluklarını betimler.
  • 6. Yetişkinlik ve bağımsız yaşam açısından özel gereksinimli bireylerin yaşadıkları güçlükleri çözmek için neler yapılması gerektiğini betimleyebilecektir.
  • 6.1. Kariyer eğitimini ve özelliklerini betimler. 6.2. Öz-belirleme becerilerinin öğretimiyle ilgili neler yapılması gerektiğini betimler. 6.3. Özel gereksinimli bireylerin istihdamı ve sürdürülebilir çalışma yaşamının özelliklerini betimler. 6.4. Günlük yaşam becerilerinin öğretimiyle ilgili neler yapılması gerektiğini betimler. 6.5. İstihdam ve çalışma becerilerinin öğretimiyle ilgili neler yapılması gerektiğini betimler. 6.6. Serbest zaman etkinliklerinin öğretimiyle ilgili neler yapılması gerektiğini betimler.
  • 7. Yaşam alternatifleriyle (bakım, koruma ve rehabilitasyon hizmetleri, serbest zamanların değerlendirilmesi) ilgili temel kavramları betimleyebilecektir.
  • 7.1. Özel gereksinimli bireylerin yaşam alternatifleriyle (bakım, koruma ve rehabilitasyon hizmetleri, serbest zamanların değerlendirilmesi) ilgili dünyadaki uygulamaları betimler. 7.2. Özel gereksinimli bireylerin yaşam alternatifleriyle (bakım, koruma ve rehabilitasyon hizmetleri, serbest zamanların değerlendirilmesi) ilgili Türkiye’deki uygulamaları betimler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri