1 |
Alanındaki bilgilerini kullanarak özgün düşünce ve çalışmalar üretebilme |
|
|
X |
|
2 |
Alanındaki bilgilerini derinleştirerek alana yeni katkılar getirebilme |
|
X |
|
|
3 |
Çeşitli disiplinler arasındaki ilişkileri kurarken uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
|
|
|
X |
4 |
alandaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme\n |
|
|
X |
|
5 |
Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapabilir. |
|
|
X |
|
6 |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. |
|
|
X |
|
7 |
Özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirebilir. |
|
|
X |
|
8 |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. |
|
|
|
X |
9 |
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunabilir. |
|
|
X |
|
10 |
Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
|
|
X |
|
11 |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
|
X |
|
|
12 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
|
|
X |
|
13 |
Uygulamalarını etik zeminde sürdürebilir. |
|
|
X |
|
14 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
|
X |
|
|
15 |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler. |
|
|
|
X |
16 |
En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. |
|
X |
|
|
17 |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurabilir. |
|
X |
|
|
18 |
Alana katkı getirecek özgün kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yapabilir. |
|
|
|
X |
19 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
|
|
X |
|
20 |
Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
|
X |
|
|
21 |
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir. |
|
X |
|
|
22 |
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılabilecek ölçme aracı geliştirebilir ya da uyarlayabilir. |
|
X |
|
|
23 |
Psikolojik danışma uygulamalarını benimsemiş olduğu bir yaklaşıma göre gerçekleştirir. |
|
X |
|
|
24 |
Çalışamayacağı vakaları uygun uzmanlara yönlendirebilir. |
|
X |
|
|
25 |
Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yeterliklerinin ve sınırlılıklarının farkına varır. |
|
|
|
X |
26 |
Kurumlarda karşılaşılan sorunların çözümü, gerekse önlenmesi sürecinde grup rehberliği yapabilir. |
|
X |
|
|
27 |
Farklı sorunları olan danışanlarla bireysel psikolojik danışma yapabilme |
|
X |
|
|
28 |
Grupla psikolojik danışma uygulaması yapabilme |
|
X |
|
|
29 |
Kişisel rehberlik uygulamalarını birey-çevre dengesini gözeterek gerçekleştirebilir. |
|
X |
|
|