1 |
Alana ilişkin güncel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme. |
|
|
|
X |
2 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrama; analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma. |
|
|
|
X |
3 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda düşüncelerini ortaya koyabilme. |
|
|
X |
|
4 |
Alanındaki yeni bilgilere ulaşarak özgün bilgiler üretebilme |
|
|
|
X |
5 |
Sınıf öğretmenliği alanına yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme. |
|
|
|
X |
6 |
Alanındaki yeni fikirleri eleştirel biçimde değerlendirebilme |
|
|
X |
|
7 |
Alanındaki bir sorunu çözmeye yönelik özgün araştırma yapabilme. |
|
|
X |
|
8 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. |
|
|
X |
|
9 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
|
|
X |
|
10 |
Alanındaki eğitsel, öğretimsel etkinliklerde kolaylaştırıcı/yönder rolünü oynayabilme. |
|
X |
|
|
11 |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilme. |
|
X |
|
|
12 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirebilme ve uygulayabilme. |
|
X |
|
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. |
|
|
X |
|
14 |
En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme. |
|
X |
|
|
15 |
Uzman bir topluluk içinde görüşlerini savunmada yetkin olduğunu göstererek etkili iletişim kurabilme. |
|
|
X |
|
16 |
Ulusal, uluslararası ve disiplinlerarası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurabilme. |
|
X |
|
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında akademik ve profesyonel bağlamda sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri analiz ederek bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme. |
|
|
X |
|
18 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel iletişim kurabilme. |
|
|
|
X |
19 |
Sınıf öğretmenliği alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üreterek bu konuda değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilme. |
|
|
X |
|
20 |
Sınıf öğretmenliği alanında özgün ve disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da bir takım üyesi olarak gerçekleştirebilme ve gerektiğinde çalışmalara liderlik edebilme. |
|
X |
|
|