Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı(Doktora)
  • Sınıf Eğitimi Programı (Doktora)
  • Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
# Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
1 Alana ilişkin güncel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme.
2 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrama; analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşma.
3 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda düşüncelerini ortaya koyabilme.
4 Alanındaki yeni bilgilere ulaşarak özgün bilgiler üretebilme
5 Sınıf öğretmenliği alanına yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme.
6 Alanındaki yeni fikirleri eleştirel biçimde değerlendirebilme
7 Alanındaki bir sorunu çözmeye yönelik özgün araştırma yapabilme.
8 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
10 Alanındaki eğitsel, öğretimsel etkinliklerde kolaylaştırıcı/yönder rolünü oynayabilme.
11 Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilme.
12 Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirebilme ve uygulayabilme.
13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
14 En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme.
15 Uzman bir topluluk içinde görüşlerini savunmada yetkin olduğunu göstererek etkili iletişim kurabilme.
16 Ulusal, uluslararası ve disiplinlerarası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurabilme.
17 Sınıf öğretmenliği alanında akademik ve profesyonel bağlamda sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri analiz ederek bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme.
18 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel iletişim kurabilme.
19 Sınıf öğretmenliği alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üreterek bu konuda değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilme.
20 Sınıf öğretmenliği alanında özgün ve disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da bir takım üyesi olarak gerçekleştirebilme ve gerektiğinde çalışmalara liderlik edebilme.
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri