1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olara, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek. |
|
|
|
X |
2 |
Alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak. |
|
|
|
X |
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. |
|
|
|
X |
4 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek. |
|
|
|
X |
5 |
Alanındaki bir soruna odaklanarak çözüm yolları geliştirmek, değerlendirmek ve uygulayabilmek. |
|
|
|
X |
6 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. |
|
|
X |
|
7 |
Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla iş birliği sağlayabilmek. |
|
|
X |
|
8 |
Farklı disiplin uzmanlarıyla gerçekleştirilen iş birliği sonucunda karmaşık sorunlara bilimsel yol ve bulguları kullanarak olası çözümler belirleyebilmek. |
|
|
|
X |
9 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek. |
|
|
|
X |
10 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek ve paylaşabilmek. |
|
|
|
X |
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek. |
|
|
X |
|
12 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). |
X |
|
|
|
13 |
Edindiği ya da geliştirdiği bilgiyi akranlarıyla ve/veya alan uzmanlarıyla paylaşabilmek. |
|
|
|
X |
14 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
X |
|
|
15 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
|
|
|
X |
16 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek. |
|
|
|
X |