1 |
Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklayabilme |
|
|
|
X |
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olabilme |
|
|
|
X |
3 |
Ulusal ve uluslararası kültürlerin özelliklerini açıklayabilme |
X |
|
|
|
4 |
Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleriyle ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme |
|
X |
|
|
5 |
Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme |
|
|
X |
|
6 |
Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerini tanıyabilme |
|
|
|
X |
7 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme |
|
X |
|
|
8 |
Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını kullanabilme |
|
|
X |
|
9 |
Alanıyla ilgili sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
|
X |
|
|
10 |
Sınıf öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme |
|
X |
|
|
11 |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimine uygun materyal geliştirebilme |
|
X |
|
|
12 |
Alana ilişkin zengin öğrenme ortamları oluşturabilme |
|
X |
|
|
13 |
Uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme |
|
X |
|
|
14 |
Öğrenci başarısına yönelik psikolojik, zihinsel ya da fiziksel her türlü desteği sağlayabilme |
|
|
|
X |
15 |
Öğrencileri, öğrenme sürecinde izleyebilme ve değerlendirebilme |
|
X |
|
|
16 |
Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme |
|
X |
|
|
17 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini kullanabilme |
|
X |
|
|
18 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
|
|
X |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlayabilme |
|
|
X |
|
20 |
Sosyal ve mesleki yaşamında sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurarak alanıyla ilgili kurum ve kuruluşları bilgilendirebilme |
|
X |
|
|
21 |
Sosyal ve mesleki yaşamında Türkçeyi etkili kullanabilme |
|
|
X |
|
22 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
|
X |
|
|
23 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olabilme ve izleyebilme |
|
|
X |
|
24 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları kavrama, betimleme ve çözüm yolları geliştirebilme |
|
X |
|
|
25 |
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek çevredeki kişilerle paylaşabilme |
|
X |
|
|
26 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme |
|
X |
|
|
27 |
Dış görünüm, davranış ve tutumlarıyla topluma örnek olabilme |
|
X |
|
|
28 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurabilme |
|
X |
|
|
29 |
Çevre konuları ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilme |
|
|
X |
|
30 |
Milli Eğitim Temel kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincinde olabilme |
|
X |
|
|
31 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme |
|
X |
|
|
32 |
Mesleki özgüvene sahip olabilme |
|
|
X |
|
33 |
Sınıf öğretmenliği alanında çok yönlü gelişimi sağlamaya yönelik sanatsal, fiziksel ve zihinsel etkinlikleri tasarlama ve uygulayabilme |
|
|
X |
|