| 1 | Dilbilim, dil bilimleri, dil öğretimi, edebiyat, çeviribilim ve eğitim bilimleri alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 2 | Almanca dili öğretimi alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi değerlendirme |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 3 | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 4 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 5 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisi |  |  | X |  | 
                                                        
                        | 6 | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 7 | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 8 | Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 9 | Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 10 | Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 11 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 12 | Almancayı anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 13 | Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 14 | Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 15 | Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma) |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 16 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 17 | Yaşamboyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi\n\nDüzenle |  |  |  | X | 
                                                        
                        | 18 | Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi |  |  |  | X |