Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • İşletme Anabilim Dalı-Doktora
  • Pazarlama Bilim Dalı-Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Pazarlama Teorisi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Pazarlama Teorisi PZL623 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. BAYRAM ZAFER ERDOĞAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi 1-Pazarlamanın Tanımı Üzerine - Mithat Üner2-Baker & Saren, Bölüm 1-Pazarlama-Felsefe mi Fonksiyon mu?3-Pazarlamanın Hükümranlığı - Michael J. Baker4-Weitz & Wensley, Bölüm 3-İşletmelerde Pazarlamanın Rolü5-Michael J. Baker-Pazarlamada Teori Gereksinimi6-Baker & Saren, Bölüm 2-Pazarlama Teorisi7-Pazarlama disiplini, uygulamalarını ve teorilerini yeniden düşünmek: Shelby D. Hunt.8-A Generic Concept of Marketing, Philip Kotler – Pazarlamanın Genel Kavramı 9-Marketing as Exchange, Richard P. Bogazzi – Değişim Olarak Pazarlama 10-Tarihsel Perspektiften Geleceğe Pazarlamanın Seyri, M.Ali Paylan ve Ömer Torlak11-Weitz & Wensley, Bölüm 2-Pazarlama Düşüncesinin Tarihi12-Ronald A. Fullerton - Modern Pazarlama Ne Kadar Modern? Pazarlamanın Evrimi ve Üretim Çağı Miti.13- Baker & Saren, Bölüm 5-Pazarlamanın Ekonomik Temeli14- Baker & Saren, Bölüm 6- Pazarlamanın Psikolojik Temeli 15- Baker & Saren, Bölüm 7- Pazarlamanın Sosyolojik Temeli16- Baker & Saren, Bölüm 8-Pazarlamanın Kültürel Yönü17- Sidney J. Levy - Satılık Semboller 18- Weitz & Wensley, Bölüm 1-Pazarlama Toplum İlişkisi 19- Baker & Saren, Bölüm 17-Sürdürülebilir Pazarlamaya Kurumsal bir Yaklaşım20- Baker & Saren, Bölüm 4-Pazarlama Etiği21- Christian Grönroos- Pazarlama Karmasından İlişkisel Pazarlamaya Geçiş: Pazarlamada Bir Paradigma Geçişine Doğru22- Evert Gummesson-Bir Paradigma Değişimi olarak İlişkisel Pazarlama: 30R Yaklaşımından Çıkarılan Bazı Sonuçlar23-İlişkisel Pazarlamanın Teorik Temelleri: Etkileşim ve Şebeke Yaklaşımları, Can Erkin Armutlu24-The Theoretical and Philosophical Underpinnings of Relationship Marketing, Toivo S Aijo 25-An Alternative View of Relationship Marketing: A Framework for Ethical Analysis, Tuomo Takala ve Outi Uusitala26-Annika Ravald & Christian Grönroos- Değer Kavramı ve İlişkisel Pazarlama27-Conceptualising Value Co-Creation: A Journey to the1970s and Back to the Future, Christian Grönroos 28-The Co-Creative Practice of Forming a Value Proposition, Christian Kowakowski vd.29- Evert Gummesson-Hizmet Pazarlamasından Çıkış-Hizmetlerin Pazarlanmasına Giriş30- Stephen L.Vargo & Robert F.Lusch-Pazarlamada Yeni Baskın Mantığa Evrim31- Isabelle Szmigin- İlişkisel Pazarlamada Müşteri Değeri32-Marketing Myopia, Theodore Levitt- Pazarlama Miyopluğu 33-Pazarlama Küresel Krizin Suçlusu mu? Kurtarıcısı mı?, B.Zafer Erdoğan
Değerlendirme Dönem içi raporlar ve Final sınavı Dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Sosyal Bilim Olarak Pazarlama; Pazarlama Biliminin Evrimi; Pazarlama ve Yöntem; Pazarlama, İşletme ve Toplum Etkileşimi; Pazarlamanın Temel Sosyal Bilimlerle Etkileşimi; Pazarlamaya Mübadele Yönlü Yaklaşım; Pazarlamaya İlişki Yönlü Yaklaşım; Pazarlamaya Erdem Yönlü Yaklaşım; Değer Yaratım ve Paylaşım Süreci Olarak Pazarlama; Tüketici Davranışı Teorisi; Sosyo-Materyal Bir Yapı Olarak Pazar; Yeni Kurumsal Kuram ve Pazarlama.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri