Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • İletişim Bilimleri Fakültesi
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Reklamda Eleştirel Yaklaşımlar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Reklamda Eleştirel Yaklaşımlar RHİ323 V.YARIYIL 2+1 5.0
Ders Dili İngilizce
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Yok
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi -Murdock, G. (2008). Commercialization of the Media, The International Encyclopedia of Communication. -Hardy, J. (2014). Critical Political Economy of Communications: A Mid-term Review, International Journal of Media & Cultural Politics, 10(2).-Goffman, E. (2020). Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet. Ankara: Heretik Basın Yayın.-Varghese, N. & Kumar, N. (2020). Feminism in Advertising? Irony or Revolution?: A Critical Review of Femvertising, Feminist Media Studies, 22(2), 441-459. -Postman, N. (2005). Amusing ourselves to death: Public discourse in the age of show business. Penguin.-Baudrillard, J. (2016). The consumer Society: Myths and structures. Sage.-Parenti, M. (1987). Inventing Reality: the Politics of the Mass Media. Ast. Martin’s Press Vintage (The Big Sell: pp. 81-92). -West, S. M. (2019). Data Capitalism: Redefining the Logics of Surveillance and Privacy, Business and Society, 58(1), pp. 20-41. -Çınar, N., & Ateş, S.(2022)."Data Privacy in Digital Advertising: Towards a Post Third-Party Cookie Era", in Filimowicz, M.(Ed.) Privacy: Algorithms and Society, Routledge.
Değerlendirme Ara sınav + uygulama + final
Staj & Uygulama yok
Katalog İçeriği Reklam, Anlam, Propaganda; Eleştirel Kuramlar: Kültürel çalışmalar, Ekonomi politik, Frankfurt okulu; Reklam ve İdeoloji: İktidar, İdeoloji, Devletin ideolojik aygıtları; Reklam ve Toplumsal sınıflar: Proleterya, Orta sınıf, Burjuvazi; Reklamda Toplumsal Cinsiyet: Feminizm, Toplumsal cinsiyet, Cinsiyet rolleri, Metalaştırma; Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Neo-liberalizm, Etik, Femvertising; Gözetim: Veri odaklı/hedefli reklamcılık, Veri kapitalizmi, Rıza, Mahremiyet.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri