Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT SAMİ TÜRKER |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Önerilen ders yoktur. |
Okuma Listesi |
Barın, E., Demir, C. (2008). Türk dil bilgisi 2. Biçim bilgisi. Öncü Kitap.Yıldız, C., Okur, A., Arı, G., Yılmaz, Y. (2010). Yeni öğretim programına göre kuramdan uygulamaya Türkçe öğretimi. Pegem Akademi.Ergin, M. (2001). Üniversiteler için Türk dili. Bayrak Basım Dağıtım.Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford University Press.Demirel, Ö. (1987). Yabancı Dil Öğretimi: İlkeler, Yöntemler, ve Teknikler. Ankara: Usem yayınları.Sarıçoban, A. (2001). The Teaching of Language Skills. Ankara: Taş yayıncılık.Batstone, R. (2008). A Scheme for Teacher Education - Grammar. Oxford University Press.Wallace, C. (2012). A Scheme for Teacher Education - Reading. Oxford University Press.Anderson, A., Lynch, T. (2010). A Scheme for Teacher Education - Listening. Oxford University Press. |
Değerlendirme |
1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılacaktır. Ara sınav çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Final sınavı beceri alanlarından biri ile ilgili hazırlanacak proje ödevi ile değerlendirilecektir. |
Staj & Uygulama |
Bu ders için uygun değildir. |
Katalog İçeriği |
Temel Kavramlar: Türk dili öğretimi, Pedagojik dil bilgisi, Temel beceri alanları, Alımlayıcı dil becerileri, Okuma becerisi, Dinleme becerisi, Hedef kitle, Yöntem, Yaklaşım, Mikro öğretim; Pedagojik Dil Bilgisi: Amaç, Teorik bilgi ve yaklaşımlar, Türk dilinin yapısal özellikleri, Bağlamsal dil bilgisi, Konuların sınıflandırılması; Okuma Becerisi: Amaç, Teorik bilgi ve yaklaşımlar, Okuma tür ve teknikleri; Dinleme Becerisi: Amaç, Teorik bilgi ve yaklaşımlar, Dinleme tür ve teknikleri. |