Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Gereksinimli Bireylerde Erken Okuryazarlık Becerileri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Özel Gereksinimli Bireylerde Erken Okuryazarlık Becerileri ZEÖ546 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLEFŞAN ÖZGE KALAYCI
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi 1. Kalaycı, G. Ö., & Diken, Ö. (2022). Relations between the levels of fluent Reading and Reading comprehension and the levels of phonological awareness of individuals with down syndrome in Turkey. International Journal of Disability, Development and Education, 69(2), 707-721.2. Güldenoğlu, B. (2017). The effects of syllable-awareness skills on the word-reading performances of students reading in a transparent orthography. International Electronic Journal of Elementary Education, 8(3), 425-442.3. Güldenoğlu, B., Kargın, T., & Ergül, C. (2016). Sesbilgisel farkındalık becerilerinin okuma ve okuduğunu anlama üzerindeki etkisi: Boylamsal bir çalışma. İlköğretim Online, 15(1).4. Barker, R. M., Sevcik, R. A., Morris, R. D., & Romski, M. (2013). A model of phonological processing, language, and reading for students with mild intellectual disability. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 118(5), 365-380.5. Barrnett, S. M. (2015). Early Reading Instruction: Teachers' Phonological Awareness Practice, Knowledge, and Ability. Rivier University.6. Laçin, E., & Güldenoğlu, B. (2022). Sınıflarında özel gereksinimli çocuk olan okulöncesi öğretmenlerinin erken okuryazarlık bilgi düzeylerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (55), 100-128.7. Çalış, E. S., & Gök, N. F. (2020). 2010-2019 yılları arasında erken okuryazarlık alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 8(2), 152-167.8. Majorano, M., Bastianello, T., Florit, E., Lavelli, M., Bertelli, B., & Ferrari, R. (2023). An Intervention Program Based on the Syllabic Method for Enhancing Early Literacy in Preschool Children. Journal of Research in Childhood Education, 37(4), 550-563.
Değerlendirme 1. Ara sınav (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav), 2. Ders okumaları (Dönem boyunca her hafta ilgili makaleleri okumak ve bu okumaları derste tartışmak)3. Ödev (Erken Okuryazarlık Becerileri ile ilgili makale araştırmaları ve okumaları yapma, belirlediği bir erken okuryazarlık becerisinde alanyazın taraması veya meta-analiz çalışması yapma)4. Dönem sonu sınavı (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav)
Staj & Uygulama Bu derse ilişkin staj ya da uygulama yoktur.
Katalog İçeriği Erken Okuryazarlık ve Okuma ilişkisi; Erken Okuryazarlık Becerileri ve Alt Alanları: Harf bilgisi, Fonolojik farkındalık (Sözcük, Uyak, Hece ve Sesbirim farkındalığı), Dinlediğini anlama, Sözel dil becerileri ve Sözcük bilgisi gelişimi, Yazmaya hazırlık (Yazı farkındalığı); Özel Gereksinimli Bireylerde Erken Okuryazarlık Araştırmaları Planlama, Uygulama ve Değerlendirme; Erken Okuryazarlık Becerilerini Desteklemeye Yönelik Programlar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri