Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • İletişim Bilimleri Fakültesi
  • Gazetecilik Bölümü (%30 İngilizce)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sosyal Medya Teori ve Uygulamaları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sosyal Medya Teori ve Uygulamaları GZT406 VIII.YARIYIL 2+2 5.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Dersin ön koşulu ya da eş koşulu yoktur
Önerilen Dersler İnternet Haberciliği, Sosyal Medya Haberciliği
Okuma Listesi Alankuş, S. (2005). Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya. (Ed: S. Alankuş). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.Atikkan, Z. ve Tunç, A. (2009). Blogdan Al Haberi: Haber Blogları, Demokrasi ve Gazeteciliğin Geleceği Üzerine, İstanbul: YKY.Chatfield, T. (2012). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. İstanbul: Sel Yayıncılık.Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.Flew, T. (2002). New Media: An Introduction. South Melbourne,Vic.: Oxford University PressKumar, K. (2004). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma: Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. Ankara: Dost KitabeviLievrouw, L. A. ve Livingstone, S. (2009). New Media, London: SAGEPavlik, J. V. (2001). Journalism and New Media. USA: Columbia University Press.Polanyi, Carl. (2002). Büyük Dönüşüm: Çağımızın Siyasal ve Ekonomik Kökenleri, İstanbul: İletişim.Poynter, R. (2010). İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı, İstanbul: Optimist YayınlarıTimisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost KitabeviTörenli, N. (2005). Yeni Medya ve İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.Varnalı, K. (2012). Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar. İstanbul: MediCat Yayınları.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Proje
Staj & Uygulama Staj Uygulaması Yok
Katalog İçeriği Temel kavramlar: Yeni medya, Sosyal medya, Sosyal ağlar; Sosyal Medya Platformları:Bloglar, Forumlar, Sözlükler, Sosyal paylaşım ağları, Arama motorları, Podcast'ler, Wiki'ler; Kuramsal Yaklaşımlar: Ağ toplumu, Kitlesel-öz iletişim, Küresel köy, Sanal cemaatler, Gözetim ve denetim toplumu; Büyük veri; Sosyal sermaye, Paylaşım ekonomisi, Kitle fonlaması; Sanal ve artırılmış gerçeklik.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri