Language of Instruction |
Türkçe |
Course Type |
Area Elective Courses |
Course Instructor(s) |
DOÇ. DR. TEZCAN ÖZKAN KUTLU |
Mode of Delivery |
Face to Face |
Prerequisites |
There is no prererquistes and co-requisites |
Courses Recomended |
Online Journalism, Social Media Journalism |
Recommended Reading List |
Alankuş, S. (2005). Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya. (Ed: S. Alankuş). İstanbul: IPS İletişim Vakfı YayınlarıAtikkan, Z. ve Tunç, A. (2009). Blogdan Al Haberi: Haber Blogları, Demokrasi ve Gazeteciliğin Geleceği Üzerine, İstanbul: YKY.Chatfield, T. (2012). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. İstanbul: Sel Yayıncılık.Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.Flew, T. (2002). New Media: An Introduction. South Melbourne,Vic.: Oxford University PressKumar, K. (2004). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma: Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. Ankara: Dost KitabeviLievrouw, L. A. ve Livingstone, S. (2009). New Media, London: SAGEPavlik, J. V. (2001). Journalism and New Media. USA: Columbia University Press.Polanyi, Carl. (2002). Büyük Dönüşüm: Çağımızın Siyasal ve Ekonomik Kökenleri, İstanbul: İletişim.Poynter, R. (2010). İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı, İstanbul: Optimist YayınlarıTimisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost KitabeviTörenli, N. (2005). Yeni Medya ve İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.Varnalı, K. (2012). Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar. İstanbul: MediCat Yayınları. |
Assessment methods and criteria |
1 Mid-Term Exam, 1 Project |
Work Placement |
There is no work placement |
Catalog Content |
Basic concepts: New media, Social media, Social networks; Social Media Platforms: Blogs, Forums, Online Dictionaries, Social networks, Search engines, Podcasts, Wikis; Theoretical Approaches: Network society, Mass-self communication, Global village, Virtual communities, Surveillance and supervision society; Big data; Social capital, Sharing economy, Crowdfunding; Virtual and augmented reality. |