Okuma Listesi |
1-Çakır, S. (2010) “Feminizm: Ataerkil İktidarın Eleştirisi”,19. Yüzyıldan 20.Yüzyıla Modern Siyasal İdeolojiler, der. Birsen Örs, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. **“Half The People”,(1995),Belgesel, BBC People’s Century, 21. bölüm2- Molyneux, M. (1992) “Ev Emeği Tartışması ve Ötesi”,Kadının Görünmeyen Emeği: Maddeci Bir Feminizm Üzerine, Der. Gülnur Savran, Nesrin Tura, Kardelen Yay. s.92–127. ** Gündelikçi,(2006), Yön: Emel Çelebi, Belgesel. ** Duyguların Rengi-The Help,(2011), Yön: Tate Taylor3- Ecevit, Y. (2011) “Emek” Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Ed. Yıldız Ecevit, Nadide Karkıner, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2312, s. 24- 28. **Tek Başına- North Country,(2005), Yön: Niki Caro. **Kadının Fendi- Made in Dagenham,(2010), Yön: Nigel Cole.4- Delphy, C. (1992) “Baş Düşman”, Kadının Görünmeyen Emeği: Maddeci Bir Feminizm Üzerine, Der. Gülnur Savran, Nesrin Tura, Kardelen Yay. s.71–91.5- Hartmann, H. (1992) “Marksizmle Feminizmin Mutsuz Evliliği”, Kadının Görünmeyen Emeği: Maddeci Bir Feminizm Üzerine, Der. Gülnur Savran, Nesrin Tura, Kardelen Yay. s.128–170.6-Harding, S.(1996) “Feminist Yöntem diye birşey var mı?”, Kadın Araştırmalarında Yöntem, Sel Yayıncılık, s.34–47.7- Mies, M.(1996) “Feminist Araştırmalar İçin Bir Metodolojiye Doğru”, Kadın Araştırmalarında Yöntem, Sel Yayıncılık, s.48–66.8- Stanley, L. Wise S.(1996) “Feminist Araştırma sürecinde Metod, Metodoloji ve Epistemoloji”, Kadın Araştırmalarında Yöntem, Sel Yayıncılık, s.67–98.9- Çakır, S. (1996) “Türkiye’de Feminizmin Dünü Bugünü”, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, Cilt:13, İletişim Yayınları, s.750–756.10- Abadan-Unat, N. (1998) \\\"Söylemden Protestoya: Türkiye\\\'de Kadın Hareketlerinin Dönüşümü\\\", 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, s.323–336. **İsyan-ı Nisvan,(2008), Yön: Melek Özman, Filmmor Kadın Kooperatifi **Kurbağalar, (1985), Yön: Şerif Gören11- Joekes, S.(1998) “Küreselleşme ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Kadının Statüsü: Türkiye İçin Dersler” Küresel Pazar Açısından Kadın Emeği ve İstihdamındaki Değişmeler- Türkiye Örneği, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, s.5–29.12- Ecevit, Y. (1998) “Küreselleşme, Yapısal Uyum ve Kadın Emeğinin Kullanımında Değişmeler” Küresel Pazar Açısından Kadın Emeği ve İstihdamındaki Değişmeler- Türkiye Örneği, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, s.31–77. **Avcılar, Aracılar ve Kadınlar,(2005) Filmmor Kadın Kooperatifi13- Ayata, A.(2011) “Siyaset ve Katılım”, Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi, Ed. Yıldız Ecevit, Nadide Karkıner, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2307, s. 64- 83.**Demir Çeneli Melekler- Iron Jawed Angels,(2004),Yön:Katja von Garnier.14-Kandiyoti, D. (1993) “Ataerkil Örüntüler: Türk Toplumunda Erkek Egemenliğinin Çözümlenmesine Yönelik Notlar”,Kadın Bakış Açısından Kadınlar, Haz. Şirin Tekeli, İletişim Yayınları, s.367–382.15- Berktay, F. (1996) “Türkiye’de Kadınlık Durumu”, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, Cilt:13, İletişim Yayınları, s.757–764. ** “Namus” Nedir? (2008) Filmmor Kadın Kooperatifi16-Uygur, G.; Çağlar, İ. (2011) “Şiddet” Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Ed. Yıldız Ecevit, Nadide Karkıner, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2312 , s. 118- 139. **Gözlerimi de Al- Te Doy Mis Ojos, (2003) Yön: Icíar Bollaín **Vavien,(2009) Yön: Durul Taylan, Yağmur Taylan **Şiddetin Ötesine Yolculuk, (2005) Filmmor KadınKooperatifi **Kadına Yönelik Şiddete Son,(2007) Filmmor Kadın Kooperatifi **Günahkar Rahibeler- The Magdalena Sisters,(2002) Yön: Peter Mullan **Mor Yıllar- The Colour Purple, (1985)Yön: Steven Spielberg |